حملۀ جنگنده‌های سوری و روسی به مواضع داعش در "دیرالزور"

کدخبر: 2063489

جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع داعش در شهر "دیرالزور" در شرق سوریه حمله کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "المیادین" نوشت: جنگنده‌های روسی و سوری مواضع داعش در روستاهای البغیلیه، الحسینیه، حویجه کاطع و الجینیه در شمال غربی شهر دیرالزور را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها همچنین مواضع و محل تجمع عناصر داعش را در رشته کوه «ثرده»، منطقۀ «بانورما» و تیپ 137 در جنوب غرب دیرالزور بمباران کردند.

پرس تی وی نوشت: مواضع داعش در محله‌های «الکامنات»، «خسارات» و «الحویقه» شهر دیرالزور نیز بمباران شد.

در این حملات دو انبار مهمات داعش به ترتیب در محلۀ الحمیدیه شهر دیرالزور و منطقۀ «حویجه المریعیه» در جنوب شرق این شهر منهدم شدند. این جنگنده‌ها همچنین تانکرهای نفت داعش را در جاده‌ای در شمال شرق دیرالزور بمباران کردند.

روسیه از اوایل مهر ماه 1394 به درخواست دولت سوریه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را در خاک این کشور هدف حمله قرار داده است.

شنبه 27 شهریور جنگنده‌های نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا یک پایگاه نظامی ارتش سوریه را در دیرالزور هدف قرار دادند. در این حمله 62 نفر از نیروهای ارتش سوریه کشته شدند. گروه موسوم به دیده­بان حقوق بشر سوریه تعداد کشته‌­ها را 90 نفر اعلام کرده است.

در پی این حمله، گروه تروریستی داعش بر رشته کوه «ثرده» مشرف بر فرودگاه نظامی دیرالزور تسلط پیدا کرد.

این حمله در حالی صورت گرفت که آتش‌بس در سوریه از 22 شهریور برقرار شد. این آتش‌بس مشمول گروه‌های تروریستی داعش و جبهۀ فتح‌الشام (جبهه‌النصره) نیست.

وزارت امور خارجۀ روسیه هشدار داد حملۀ ائتلاف تحت رهبری امریکا به نیروهای ارتش سوریه، توافق آتش‌بس در این کشور عربی را تهدید می‌کند.

ارسال نظر: