بی‌توجهی وزارت جهاد کشاورزی به گرانی سه ماهه مرغ

معاون حجتی: مرغ ۸۰۰۰ تومانی گران نیست!/ دوهفته است که مرغ گران نشده

کدخبر: 2063494

رکنی گفت: قیمت امروز مرغ در بازار مصرف به‌طور میانگین ۷۲۰۰ تومان است و قیمت این محصول نسبت به دو هفته گذشته افزایشی نداشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن رکنی امروز در حاشیه دیدار وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی رومانی در تهران، اظهار داشت: قیمت امروز مرغ در بازار مصرف به‌طور میانگین 7200 تومان است و قیمت این محصول نسبت به دو هفته گذشته افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و افزایش مصرف گوشت در افزود: مشکلی برای تأمین مرغ مصرفی درماه محرم وجود ندارد و ذخایر کافی و در دسترس موجود است و در صورت لزوم نیز مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نرخ عرضه لاشه در مراکز عمده دام سبک 31 هزار تومان است همچنین هر کیلو گرم گوشت گوساله بین 30 تا 35 هزار تومان عرضه می‌شود.

رکنی در خصوص صادرات دام زنده از کشور گفت: صادرات این روال عادی خود را داشته و و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس که مشتری دام سبک و کوچک ما هستند صادر می‌شود و دراین‌ارتباط شاهد توقفی نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 820 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود افزود: برای تأمین نیاز کشور تنها به واردات 80 هزار تن دام داریم که این امر منحصر به گوشت گوساله و گاو نیست و ممکن است شامل گوشت دام سبک نیز شود.

ارسال نظر: