فرهادی اعلام کرد:

۵۳۶ ایثارگر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب شدند

کدخبر: 2063495

وزیر علوم گفت: از سال ۹۱ تا شهریورماه ۹۵ تعداد ۵۳۶ ایثارگر به عنوان هیأت علمی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران که به میزبانی وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: خانواده ایثارگران آموزش عالی بسیار بزرگ است و بیش از 4200 دانشجوی شهید در جنگ تحمیلی و 50 دانشجوی مدافع حرم، موجب افتخاروزارت علوم و دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: هم اکنون بیش از 63 هزار دانشجوی ایثارگر در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در حال تحصیل هستند که از این میان 8000 دانشجو تحصیلات تکمیلی هستند که سرمایه فرهنگی ارزشمندی به حساب می‌آیند زیرا در آینده نزدیک به جمع محققان، اعضای هیات علمی و مدیران کشور اضافه خواهند شد و برای کل کشور عزت آفرین خواهند بود.

فرهادی افزود: حمایت و پشتیبانی همه جانبه از دانشجویان ایثارگر وظیفه مدیران آموزش عالی کشور است و در این زمینه تنها تقویت توانمندی‌های علمی تخصصی مدنظر نیست بلکه حمایت از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و گروهی دانشجویان شاهد و ایثارگر از اقدامات جاری و در دست اقدام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در سال‌های جنگ تحمیلی برای تقویت بنیه علمی رزمندگان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در جبهه‌های نبرد، گفت: بسیاری از همان دانشجویان امروز در دانشگاه‌ها و عرصه مدیریت کشور منشا برکات و خدمات خیر به مردم و نظام اسلامی هستند.

وزیر علوم با اشاره به موفقیت‌های علمی ایران در دنیا و کسب جایگاه‌های برتر در علوم نانو، بایو، هسته‌ای، مهندسی پزشکی و پزشکی گفت: این دستاوردها نتیجه فرهنگ ایثارگری و فداکاری و بویژه استقامت و پایداری است که میراث دوران مقدس است.

وی ضمن تاکید بر خدمت بی منت و عزتمندانه به خانواده ایثارگران افزود: خوشبختانه دانشجویان و دانش‌آموزان ایثارگر از توان علمی خوبی برخوردار هستند و کسب رتبه‌های تک رقمی در آزمون سراسری بدون لحاظ سهمیه، نشانه ای بر وجود این توانمندی بالا در خانواده ایثارگران است.

ارسال نظر: