"ابوبکر البغدادی" ناچار به رفت و آمد علنی در موصل شد

کدخبر: 2063703

ناآرامی‌ها شدید اخیر در موصل عراق، سرکرده داعش را مجبور کرده به صورت علنی در این شهر رفت و آمد کند تا اوضاع را طبیعی جلوه دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک منبع محلی در استان نینوای عراق اعلام کرد آشفتگی‌های اخیر در شهر موصل «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش را مجبور کرده از مخفیگاه خود خارج شود و به صورت علنی در منطقه‌های این شهر بچرخد.

این منبع آگاه به «سومریه نیوز» گفت: تنش‌های شهر موصل یعنی شهری که داعش آن را مرکز خلافت خود می‌داند، باعث خروج بغدادی از مخفیگاه و دیدار با شهروندان در منطقه «الرساله» شده است؛ بغدادی یک خودروی شاسی بلند سفید رنگ سوار می‌شود و سه خودروی دیگر با افراد مسلح مشکی‌پوش و نقاب‌دار وی را اسکورت می‌کند. این اولین ظهور علنی بغدادی در موصل پس از چندین ماه است.

منبع یاد شده گفت: حضور علنی بغدادی حجم ناآرامی‌ها را آشکار می‌کند؛ داعش برای اینکه اوضاع را طبیعی جلوه دهد، مدعی شده شرایط امروز موصل تنها یک تمرین در راستای آمادگی برای حالت فوق‌العاده و اضطراری است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر یک شبه رفت و آمد در منطقه‌های مختلف موصل در جریان است و نیروهای داعش به شکلی بی‌سابقه در این منطقه‌ها مستقر شده اند.

برخی از اداره‌هایی که از طرف داعش در موصل تعیین شده‌اند، نیز بسته شده است.

شهر موصل، مرکز استان نینوی در شمال عراق، حدود دو سال گذشته به اشغال داعش در آمد و ارتش عراق اخیرا با ریختن هزاران برگ اطلاعیه در موصل، به مردم اطلاع داده است که عملیات آزادسازی آن نزدیک است.

ارسال نظر: