استرالیا خواستار بازگشت مهاجران غیرقانونی ایرانی شد

کدخبر: 2063752

نخست وزیر و وزیر خارجه استرالیا روز سه‌شنبه بار دیگر گفتند مهاجرانی که به صورت غیرقانونی به این کشور رفته‌اند، باید به کشورهای خود بازگردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "مالکوم ترنبال" نخست‌وزیر استرالیا روز سه‌شنبه بار دیگر خواستار بازگشت مهاجران غیرقانونی، از جمله ایرانی‌ها، به کشورهایشان را خواستار شد.

وی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، در نشستی با موضوع پناهجویان، گفت: «بسیار مهم است که کشورها، خواه به صورت داوطلبانه خواه غیرداوطلبانه، شهروندانشان را که با پناهندگی آن‌ها موافقت نشده، بپذیرند.»

به نوشته پایگاه «استریلین فایننشال ریویو»، در حال حاضر حدود 8000 تبعه ایران به دلیل مهاجرت غیرقانونی، یا در استرالیا و یا در اردوگاه‌های پناهجویان در جزیره «مانوس» گینه نو در بازداشت به سر می‌برند. دولت ایران اعلام کرده تنها در صورتی این افراد را به کشور بازمی‌گرداند که خودشان قصد بازگشت داشته باشند. با این حال، کانبرا اصرار دارد که این افراد باید به اجبار به ایران بازگردانده شوند.

ترنبال در صحبت‌های روز سه‌شنبه‌اش گفت یکی از راه‌هایی که به پایان قاچاق انسان کمک می‌کند، این است که کشورها اتباع خود را بازپس بگیرند.

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا، که او هم به همراه ترنبال به نیویورک سفر کرده، پیش از این هم در دیدار با مقامات ایرانی درخواست‌های مشابهی را مطرح کرده است. وی می‌گوید همچنان مصمم است که به مذاکره با تهران ادامه دهد.

وی در این رابطه گفت: «واقعیت ساده‌ای که وجود دارد این است که آن‌ها ایرانی‌هایی هستند که به آن‌ها پناهندگی داده نشده و باید به ایران بازگردند.»

ارسال نظر: