سلیمی نمین:

امنیت امروز کشور ناشی از عملکرد هوشمندانه "نیروی قدس" است/ رفاه‌طلبی و محاسبه اشتباه؛ دلیل مواضع غلط برخی جریانات

کدخبر: 2063812

تحلیلگر مسائل سیاسی به مواضع برخی از جریان‌های سیاسی کشور به دلیل رفاه‌طلبی و یا محاسبه غلط آنان اشاره کرد و گفت: این مواضع غلط برخی جریان‌های سیاسی می‌تواند به حامیان جمهوری اسلامی در منطقه، لطمه جدی وارد کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس سلیمی نمین تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با تسنیم ، در تبیین سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره جریان سیاسی که نمی‌خواهد دشمنی آمریکا با ما را بپذیرند، اظهار کرد: برخی از عناصر سیاسی داخل کشور به دو دلیل در برخی از آرمانها کوتاهی و یا عدول کرده‌اند.

وی به موضوع استکبارستیزی در اسلام و آرمانهای انقلاب به عنوان یک امر مسلم اشاره کرد و گفت: حتی در مناسک حج شما نمی‌توانید حج درست به جا بیاورید مگر اینکه از بزرگترین قدرت شیطانی دوران خود برائت بجوید.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه نفس برائت جستن حفظ مرزبندیها است، گفت: در اسلام و مبانی انقلاب اسلامی به قدری به این موضوع تأکید شده که هر فرد مسلمان باید بداند که امروز دشمن اصلی بشریت کیست و چگونه عمل می‌کند.

سلیمی با بابیان اینکه اسلام و همه ادیان الهی هدفشان تعالی انسانهاست، اما نیروهای شیطانی و زیادی‌خواه هدفشان به زنجیر درآوردن ملتهاست، بنابراین بین دو هدف متضاد تقابل وجود دارد، تاکید کرد: برخی از جریانهای سیاسی از آرمان اسلام و انقلاب اسلامی عدول کرده‌اند.

وی ادامه داد: این عدول یا ریشه در رفاه‌طلبی دارد که تصور می‌کنند اعلام برائت از دشمنان بشریت دارای هزینه است و آنها نمی‌خواهند این هزینه را بدهند و یا اینکه این عدول ناشی از یک نوع باورهای غلطی است که اگر ما در برابر قدرتهای شیطانی به نوعی موضع خود را تغییر دهیم، آنها دست از برنامه‌های خود علیه ما بر می‌دارند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: قطعاً اگر عدول از آرمانهای انقلاب و اسلام به دلایل ذکر شده باشد، ما وارد وادی می‌شویم که بسیار پر مخاطره است. اینکه ما دشمن را نسبت به خودمان خرسند کنیم و از مواضع اسلامی و آرمانهای انقلاب دست برداریم مشخص نیست که عاقبت کارمان به کجا می انجامد.

سلیمی نمین به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت نقش سپاه در حفظ امنیت داخلی و خارجی کشور اشاره کرد و گفت: تقویت بنیه نظامی و توانمندی کشور در برهم زدن معادلات دشمنان اسلام در منطقه موجب شده که ایران از موضع قدرت وارد عرصه جهانی شود.

وی ادامه داد: آمریکا و صهیونیستها در پی طراحی معادلاتی هستند تا نقشه غرب آسیا را تغییر دهند و به گونه‌ای این معادلات را دوباره شکل دهند که صهیونیستها هیچ مخاطره‌ای را در ارتباط با تداوم اشغال سرزمینهای ملت فلسطین احساس نکرده و نداشته باشند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران به موضع و عملکرد قوی سیاسی ایران در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر از پشتیبانی قوی دفاعی برخوردار نبودیم، هرگز نمی توانستیم به یک نتیجه تعیین‌کننده‌ دست یابیم. اینکه ما توانستیم جلوی نقشه‌ها و معادلات آمریکایی‌ها و صهیونیستها را بگیریم صرفاً به دلیل داشتن یک بنیه قوی دفاعی و تعیین کننده بود که در شکل‌گیری آن (بنیه دفاعی)‌ ارتش و سپاه تلاش قابل تحسینی داشته‌اند.

سلیمی نمین با اشاره به مأموریتهای دفاعی سپاه، گفت: نیروی قدس سپاه به خوبی توانست در مسائل عراق و سوریه عمل کند و اگر ما امروز امنیتی را در کشور شاهد هستیم ناشی از عملکرد بسیار هوشمندانه این نیرو است.

وی با بیان اینکه مواضع ما سبب می شود که ما پایگاه قدرتمندی در جهان اسلام داشته باشیم، اظهار کرد: قدرت ما ناشی از نیروهایی است که در جهان اسلام مواضع و آرمانهای انقلاب اسلامی را قبول دارد و ما را در این آرمانها صادق و پایدار کرده است و به دلیل این پایداری در مقام پشتیبانی از ما برمی‌آیند و توان خود را با توان ما پیوند و در نتیجه قدرتی را برای ما رقم زده است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران به مواضع برخی از جریانهای سیاسی کشور به دلیل رفاه‌طلبی و یا محاسبه غلط آنان، اشاره کرد و گفت: این مواضع غلط برخی جریانهای سیاسی می‌تواند به حامیان جمهوری اسلامی در منطقه، لطمه جدی وارد کند. با چنین مواضعی در واقع دیگر ما حمایت خود را در میان این نیروها از دست داده و به محض اینکه این پشتیبانی را از دست دهیم، طبیعتاً ضربه‌پذیرمی شویم.

سلیمی نمین با بیان اینکه با از دست دادن پشتیبانی و پایگاهمان در میان نیروهای منطقه در معرض کانون هجمه دشمنان اسلام قرار می‌گیریم گفت: به دلیل اینکه ایران پرچمدار بیداری و آگاهی است اگر از قدرت دفاعی ضعیفی برخوردار باشد بنابراین آسیب‌پذیر بوده و دیگر کشورها نیز قادر نخواهد بود مسیر آزادیخواهی و استکبارستیزی را ادامه دهند و نمی‌توانیم الگو و سرمشقی برای آنها باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین ما باید بسیار مراقب باشیم؛ از یک سو نباید کاری بکنیم که مواضع ما مورد تشکیک قرار بگیرد. برخی از نیروهای سیاسی وقتی مواضع غلطی اتخاذ می‌کنند وارد وادی مخربی می‌شوند که باعث نگرانی در نیروهای پشتیبان کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌شود.

سلیمی نمین در پایان گفت: باید دقت کرد که ما هم این پشتیبانی را داریم و هم خودمان یک صلابت نظامی داریم که توانسته رعبی را در دل دشمن ایجاد کند که بدون اینکه درگیر نظامی شویم دشمن نسبت به توانمندی ما بر اساس رزمایشها و مانورها این شناخت را پیدا کرده و توانستیم بازدارندگی جدی ایجاد کنیم که زمینه پیشبرد انقلاب اسلامی را با کمترین هزینه را فراهم می‌کند.

ارسال نظر: