قدردانی "اوباما" از سیاست‌های آلمان درباره پناهجویان

کدخبر: 2063858

رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر کانادا در پذیرش پناهجویان سوری تشکر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به دلیل سیاست‌های وی در زمینه بحران پناهجویان سوری تشکر کرد.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «ولت»، اوباما در نشستی درباره بحران پناهجویان در نیویورک، اقدامات آلمان و کانادا در این زمینه را ستود و گفت که هر دوی این کشورها تمامی تلاش خود را کردند تا به پناهجویان کمک کنند و این افراد را مورد حمایت قرار دهند.

اوباما در این مورد گفت: «من می‌خواهم از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و مردم این 2 کشور تشکر کنم. هر دوی این کشورها تمامی تلاش خود را به کار بستند تا از پناهجویان حمایت کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «سوئد، اردن و مکزیک هم بنابر‌ آمارهای سازمان ملل‌متحد در سال جاری تا 400 هزار پناهجو را از نقاط مختلف از جمله آمریکای مرکزی و جنوبی پذیرفته‌اند»

وی افزود: «مانند مقابله با نازیسم در آلمان، اگر جامعه جهانی با هم همراه عمل نکند این وقایع پیامدهای دشواری را به دنبال خواهد داشت و اگر ما این شرایط را جدی نگیریم، تاریخ ما را به شدت سرزنش می‌کند.به پناهجویان نباید به عنوان آخرین موضوع نگاه کرد بلکه آنها می‌توانند در کشور میزبان خود کارهای بیشتری انجام دهند.»

اوباما از این نشست که روز گذشته برگزار شد به عنوان نقطه آغازی برای اقدام جهانی در این راستا یاد کرد.

آلمان در سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو پذیرفته است. سیاست درهای باز مرکل انتقادهای فراوانی را در میان کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

ارسال نظر: