طی بیانیه‌ای؛

تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر استفاده از قدرت نرم در تحقق پیشرفت علمی

کدخبر: 2063957

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌های جداگانه‌ای آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌های جداگانه‌ای آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

در بخشی از بیانیه به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: فرارسیدن هفته دفاع مقدس و سی و ششمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی دشمنان اسلام و ایران یادآور درخشان‌ترین فراز و برهه از تاریخ پرافتخار ملت ایران، در مقابله با تجاوز دشمنان و دفاع از استقلال و سربلندی ملت است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: روحیه ایثار و مقاومت بود که توانست در عرصه جهاد علمی و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به قله‌های رفیع علم و فناوری، دانشمندان جوان و متدین این آب و خاک را یاری رساند تا بدون ترس از تحریم و ترور گام‌های خود را استوارتر و مستحکم تر بردارند و بدون شک استمرار این موفقیت‌ها و عبور از مسیر سخت سربلندی، نیاز به باز تولید و باز تعریف ابعاد مختلف این قدرت نرم در همه عرصه‌ها دارد.

در بیانیه دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: در ابتدای مهرماه هرسال نهاد تعلیم و تربیت کشور جان تازه‌ای می‌گیرد و دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش علمی خود را آغاز می‌کنند و صد البته معلمان و اساتید دانشگاه هم در این مسیر مبارک یاری رسان و راهنمای دانش آموزان و دانشجویان هستند.

این بیانیه می‌افزاید: در این راستا و به منظور استفاده بهینه از فرصت‌ها و منابع و ذیل اسناد بالادستی و راهبردی "نقشه جامع علمی کشور" و "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" گام های بلندی برداشته شده و امید است که این گام های بلند استوارتر و مستحکم تر استمرار یابد.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: از جانب دیگر در سال جاری که از جانب رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گرفته و با در نظر گرفتن نقش غیرقابل انکار "اقتصاد دانش بنیان" در تحقق "اقتصاد مقاومتی" وظیفه و رسالتی مضاعف بر دوش جامعه علمی کشور نهاده شده تا با تمام توان برای تحقق این مهم بکوشند و امید است در سایه عنایات خداوند متعال در این مسیر به اهداف بلندی نائل شوند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید، بر لزوم تلاش در مسیر تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

ارسال نظر: