گزارش «نسیم آنلاین»: نماینده‌ای که فرق بین "قانون مبارزه با پولشویی" و "توافق با FATF" را نمی‌داند!

گاف عجیب عضو لیست امید درباره توافق دولت با FATF

کدخبر: 2064205

انتظار این بود که بهروز نعمتی به عنوان سخنگوی هیات رئیسه مجلس با گرفتن گزارش تخصصی از هیات رئیسه مجلس در خصوص FATF اظهار نظر کند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: چندی قبل بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس و از همفکران علی لاریجانی در لیست امید در مصاحبه‌ای ادعاهایی عجیب در خصوص FATF مطرح کرد تا به نوعی دولت تدبیر و امید را در خصوص توافق با این گروه مالی تبرئه کند. به گزارش «نسیم آنلاین»، این عضو لیست امید معتقد است که دولت قبل هم به دنبال FATF بود و دولتمردان سابق شش سال مسئول مذاکرات بودند اما کسی جرات سوال کردن از آنها را نداشت.

به نظر می رسد این اظهار نظر از سوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ناشی از کم اطلاعی وی از موضوع توافق دولت با FATF است. این کم اطلاعی در شرایطی است که وی در جایگاه سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جایگاهی برخوردار است که نباید در خصوص مسائل تخصصی و یا مسائلی که اطلاعی از آنها ندارد به راحتی اظهار نظر کند، زیرا ممکن است به عنوان موضع رسمی رئیس و حتی هیات رئیسه مجلس تلقی شود.

در شرایط فعلی نکته ای که باعث شد منتقدان نسبت به دولت و وزیر اقتصاد در خصوص توافق با FATF واکنش نشان دهند، خود این توافق است و این مسئله هیچ ربطی با تعامل با این گروه اقدام مالی ندارد.

جناب بهروز نعمتی بهتر است به این سوال پاسخ دهد که کدام بند از توافق دولت یازدهم با FATF در دولت قبل به تصویب رسیده است؟ متاسفانه به نظر می رسد این عضو لیست امید مانند دیگر اعضای شاخص این لیست اعم از مسعود پزشکیان و علی مطهری تفاوت میان قانون مبارزه با پولشویی و توافق دولت با FATF را نمی‌دانند!

مسئله ای که امروز مورد انتقاد کارشناسان و دلسوزان است تحمیلهایی است که این گروه اقدام مالی به دولت کرده و متاسفانه وزیر اقتصاد هم آنها را تایید کرده است! آقای طیب نیا پذیرفته که قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اصلاح کند. لذا بهتر است آقای نعمتی در جایگاه سخنگوی هیات رئیسه مجلس در مباحثی که تخصص ندارد اظهار نظر نکند.

ای کاش نمایندگان مجلس و سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جناب وزیر اقتصاد می‌خواستند که چرا و به چه حقی در خصوص تغییر یک قانونی داخلی در کشور تعهد داده است. آیا وزیر اقتصاد صلاحیت تغییر قانون را دارد؟ انتظار این بود که بهروز نعمتی به عنوان سخنگوی هیات رئیسه مجلس با گرفتن گزارش تخصصی از هیات رئیسه مجلس در خصوص FATF اظهار نظر کند.

نکته جالب در خصوص بهروز نعمتی این است که وی در دولت قبل فرماندار بوده و بعد از حضور در مجلس با نزدیک شدن به رئیس مجلس توانست به عنوان سهمیه علی لاریجانی در لیست امید قرار بگیرد و بعد از حضور در مجلس هم بتواند به عنوان عضو و سپس سخنگوی هیات رئیسه مجلس انتخاب شود.

ارسال نظر: