سرگئی لاوروف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

حل بحران سوریه بدون شکست داعش و النصره امکان پذیر نیست

کدخبر: 2064210

وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه شکست گروه‌های تروریستی داعش و النصره لازمه حل بحران سوریه است، گفت که روسیه از فروپاشی دولت سوریه جلوگیری کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شکست داعش و «جیش فتح الشام» (جبهه النصره سابق) را لازمه حل بحران سوریه دانست.

لاوروف به شرایط انسانی در سوریه اشاره و تأکید کرد: «بدون از بین بردن گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه، هرگز نمی‌توان شرایط انسانی در این کشور را بهبود داد».

وی در خصوص مبارزه با تروریسم ضمن اعلام این نکته که نباید از آن برای تحقق تغییرات جیوسیاسی استفاده کرد، گفت: «به هنگام مقابله با تروریسم نباید رفتار دوگانه داشت بلکه باید تمام تلاش خود را برای از بین بردن آن بکار گیریم».

وزیر خارجه روسیه همچنین اظهار داشت: «هم پیما‌ن‌های غربی ما باید برای گسترش صلح در جهان با مسکو هماهنگی داشته و باید از این کار استقبال کنند».

وی تأکید کرد: « وقت آن رسیده، از گذشته عبرت بگیریم و اجازه ندهیم فاجعه‌ای دیگر در سوریه اتفاق بیفتد».

لاوروف به آتش بس و روند عملیات سیاسی در سوریه اشاره کرد و گفت که کارشکنی برخی از معارضان در مسیر حل بحران ای کشور با همدستی حامیان این معارضان، موجب بدنامی سازمان ملل شده است.

این مقام روس ادامه داد، تسلط بر کشورها هیچ جایگاهی در آینده جهان نخواهد داشت و قدرت‌های بزرگ باید از دخالت در امور کشورها خودداری کنند.

لاوروف بر ضرورت تقسیم بندی بین گروه‌های معارض معتدل با تروریست‌ها تأکید کرد و ادامه داد: « ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا از جدا کردن تروریست‌ها از معارضان عاجز است».

وی در مورد توافق اخیر روسیه با آمریکا در سوریه نیز اظهار داشت که بر اساس این توافق باید فرایند عملیات سیاسی و شروع گفت‌وگوها بدون هیچ پیش شرطی آغاز شود.

وزیر خارجه روسیه به اصرار معارضان سوری بر کناره گیری «بشار اسد» رئیس جمهور اشاره کرد و تأکید داشت که این گونه اصرارها نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است.

ارسال نظر: