رئیس جمهور قرقیزستان در روسیه بستری شد

کدخبر: 2064346

دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان با انتشار بیانیه‌ای از بستری شدن رئیس جمهور این کشور در بیمارستان ریاست جمهوری مسکو به توصیه پزشکان متخصص خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه "حریت" نوشت: "آلمازبک آتامبایف"، رئیس جمهور 60 ساله قرقیزستان هفته گذشته پس از آنکه در جریان سفر خود به ترکیه از درد قفسه سینه رنج می‌برد نتوانست در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شود. وی پس از آن به روسیه سفر کرد و به توصیه پزشکان متخصص در بیمارستان بستری شد.

در حالی که هفته گذشته انتشار تصاویر آتامبایف بر روی تخت بیمارستان در ترکیه در صدر رسانه‌ها قرار گرفت با این حال دفتر رئیس جمهور قرقیزستان در بیانیه وضعیت جسمانی او را "رضایت بخش" اعلام کرد.

آتامبایف در حالی که از زمان بروز این بیماری بیشتر اوقات را به استراحت می‌گذراند با این حال طی روزهای گذشته بازهم از نمایندگان کشورش خواسته تا قانون مربوط به برگزاری رفراندوم درباره اصلاحات مناقشه آمیز قانون اساسی این کشور را تصویب کنند.

وی که از سال 2011 ریاست جمهوری این کشور آسیایی را بر عهده دارد پیش از این هیچ نشانه‌ای از بیماری بروز نداده بود.

آتامبایف متعهد شده تا با پایان دوره‌اش در سال 2017 از سمتش کناره‌گیری کند با این حال اصلاحات قانونی را پیشنهاد داده که قدرت کابینه را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: