رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به برخی مفتی‌های سعودی:

یادمان نرفته شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستید

کدخبر: 2064605

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی اظهار داشت: چند مفتی می‌گویند ایرانیان مجوسی بوده و مسلمان نیستند؛ یادمان نرفته شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستید و سوابق سیاه شما در تمام تاریخ نمایان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در «مراسم افتتاح 200 مدرسه برکت با 1300 کلاس درس در سراسر کشور هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان»، گفت:‌ خیرات بنیاد برکت در کشور ما فراوان است.

وی در ادامه با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: غدیر حتی در جوامع شیعی به تمام معنا غریب است. این در حالی است که هویت و شناسنامه ما و آنچه داریم از غدیر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی همه جهان استکبار جلوی ما ایستاد و دشمنان ما را حمایت و تقویت کردند و حتی کشورهای مرتجع منطقه از هرچه داشتند استفاده کردند تا چراغ فروزانی که در کشور امیرالمومنین (ع) نورافشانی می‌کند و می‌رود که ظلم‌ها و تاریکی‌ها را از بین ببرد، خاموش کنند.

محمدی گلپایگانی با تأکید بر اینکه آن روزها مردم و مسئولین مراحل سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: در آن دوران حتی از فروختن سیم خاردار به ما خودداری می‌شد.

وی با اشاره به مقاومت مردم در سراسر کشور، تأکید کرد: مقاومت مردم ما تاریخی است. آنها هشت سال با همه تحریم‌ها و محرومیت‌ها به استکبار گفتند که ما تسلیم نمی‌شویم و امام شهدا با هدایت‌ها و هبری‌هایشان ایستادند و مقاومت کردند تا جایی که سازمان ملل مجبور شد صدام را آغازکننده جنگ معرفی کرده و به این جنگ تحمیلی پایان دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: اگر دشمنان خونخوار و قسم‌خورده این کشور درصدی احتمال پیروزی می‌دادند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن منظره زیبایی بود که از صفحه تلویزیون‌ها پخش شد و سربازان آمریکایی را دیدید که در خلیج فارس چطور زانو زدند و توسط نیروهای ما دستگیر شدند و این کم چیزی نبود و هنوز داغش بر دلشان است.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) قطعاً در این قضیه نقش اساسی دارد. البته به این معنا نیست که به سایر فرق اسلامی بد بگوییم چون اکنون نیاز اصلی جوامع اسلامی اتحاد و یکپارچگی است. اما چند مفتی می‌گویند ایرانیان مجوسی بوده و مسلمان نیستند. یادمان نرفته شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستند و سوابق سیاه شما در تمام تاریخ نمایان است.

محمدی گلپایگانی همچنین تصریح کرد: خواندن و نوشتن و تعلیم و تدریس خطبه پیامبر (ص) در غدیر باید در برنامه مدارس و معلمان قرار گیرد. چون در این مدارس باید راه علمی طی شود و این نونهالان در آینده قرار است زمام امور را در دست گیرند.

وی تأکید کرد: این دانش‌آموزان امانت مردم در دست ما هستند و باید انسان‌هایی با انگیزه، مومن و دانشمند از این مدارس خارج شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: