آبیار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مدیران در انتخاب فیلمسازان اصلح حوزه دفاع مقدس تجدیدنظر کنند/ نگاه سطحی به حوزه جنگ باعث شکست فیلمسازی می‌شود

کدخبر: 2064795

کارگردان "شیار ۱۴۳" گفت: مدیران باید در انتخاب فیلمساز اصلح در حوزه جنگ و دفاع مقدس تجدیدنظر کنند و قطعا در سال‌های آینده شاهد ساخت آثار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

نرگس آبیار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، با بیان اینکه متاسفانه سینمای جنگ اهل این حوزه نیفتاده و به همین دلیل شاهد دافعه میان مردم و آثار دفاع مقدس هستیم، البته در سال های اخیر فیلم های خوبی در این زمینه ساخته شده و طبیعتا هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم، می توانیم از زاویه های جدیدتری به موضوع دفاع مقدس نگاه کنیم.

وی ادامه داد: مطمئنا در سال های آینده وضعیت تولید فیلم های دفاع مقدس، بهتر خواهد شد، با این حال مدیران نیز باید در انتخاب فیلمساز اصلح در حوزه جنگ و دفاع مقدس تجدیدنظر کنند.

کارگردان «نفس» با اشاره به فیلم «شیار 143» اظهار داشت: در این فیلم به مادری پرداختیم که بین انتخاب فرزند و کشورش دچار تردید شده و همین مسئله باعث باورپذیری نقش از سوی مخاطب شده بود

آبیار با بیان اینکه جنگ لایه های زیرین و عمیق زیادی دارد، افزود: گاهی برخی از فیلم هایی که در این حوزه ساخته شده و به شکست منجر شده به خاطر نگاه سطحی به مسئله جنگ بوده است؛ البته فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی کیا، رسول ملاقلی پور، احمدرضا درویش و ... فیلم های بسیار خوبی در این زمینه ساخته اند، با این حال جنگ بستر عجیب و عمیقی است که فیلمساز حرف های زیادی برای زدن در این بستر دارد.

وی با اشاره به عدم ساخت فیلم های زیادی با موضوع کودکان درگیر جنگ تصریح کرد: تا به حال آنگونه که باید درباره کودکانی که درگیر جنگ و مشکلات ناشی از آن هستند، آنگونه که باید فیلم ساخته نشده است و ما سعی کردیم در «نفس» به طور غیرمستقیم به این مسئله بپردازیم

ارسال نظر: