برگزاری دومین دوره آموزشی روزنامه‌نگاری پیشگیری با محور فضای مجازی

کدخبر: 2064824

مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از برگزاری دومین کارگاه آموزش "روزنامه نگاری پیشگیری" با رویکرد فضای مجازی در نمایشگاه تله کام خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مهدی جعفری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم گفت: رسانه‌ها همکاران اصلی ما در فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می آیند و ضرورت دارد رویکرد های قوه قضاییه در پیشگیری به آنها منتقل شود.

وی افزایش حساسیت خبرنگاران به مسائل پیشگیرانه و مجهز شدن آنها به تکنیک های رسانه ای برای کاهش جرایم و آسیب ها را از جمله وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: امسال برای دومین بار «دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همکاری «موسسه آموزش عالی، علمی کاربردی فرهنگ وهنر»، کارگاه روزنامه نگاری پیشگیری از آسیب ها و جرایم را برگزار خواهد کرد، که فاز اول آن همزمان با نمایشگاه تلکام در روزهای ۶ و ۷ مهر ماه به اجرا در خواهد آمد.

جعفری با اشاره به گسترش چشمگیر ابزارهای نوین اطلاع رسانی گفت: روزنامه نگاری در فضای مجازی رویکرد اصلی فاز اول این کارگاه آموزشی است که با پیگیری های انجام شده، نمایندگان کلیه روزنامه ها و خبرگزاری های کشور برای شرکت در این دوره معرفی شده اند.

مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین عنوان کرد: «دکتر محمد سلطانی فر»، استاد دانشگاه و رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر،«دکتر حمید ضیایی پرور»، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب «روزنامه نگاری سایبر» و «جواد افتاده»، پژوهشگر در زمینه تحلیل شبکه های اجتماعی مدرسان این دوره آموزشی هستند.

وی یادآور شد: به شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، گواهی معتبر روزنامه نگاری پیشگیری نیز اعطا خواهد شد.

ارسال نظر: