زنگ هشدار دنیامالی به دولت در مورد متروی پایتخت؛

حال واگن‌های متروی تهران خوب نیست

کدخبر: 2064846

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با پرداختن به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال تاکید کرد؛ ناوگان متروی تهران حداقل یکهزار واگن کم دارد، ضمن اینکه عمر بخش قابل توجهی از قطارهای کنونی نیز به سر آمده و دچار فرسودگی هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد دنیامالی تصریح کرد: تاکنون نشست‌های تخصصی بسیاری با سازندگان داخل برگزار شده و وزیر کشور نیز دستور پیگیری امور را داده، از همین رو امیدواریم شاهد تحول بزرگی در بخش نوسازی متروی تهران باشیم.

وی کمبود یک هزار واگن را یکی از موارد حائز اهمیت ناوگان متروی تهران دانست و گفت: متروی تهران هم‌اکنون حدود یکهزار و 100 واگن در اختیار دارد که بخش قابل توجهی از آن فرسوده است. به طوری که بسیاری از واگن‌ها استانداردهای پیمایش را رده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مترو اصطلاح استاندارد فرسودگی واگن‌ها بر اساس زمان نیست بلکه بر اساس میزان سیر و کیلومتری که یک واگن طی می‌کند تعریف می‌شود، افزود: برخی از قطارها امروز حد استاندارد 750 کیلومتر را نیز رد کرده‌اند و بیش از 1.5 میلیون خط سیر داشته‌اند. معضلاتی که سبب شده در شبکه حمل و نقل ریلی شهر تهران اختلالاتی به وجود آید.

دنیامالی با یادآوری اینکه علاوه بر خطوط قدیمی در خطوط جدید نیز نیازمند ورود واگن‌های تازه نفس هستیم، اظهار کرد: وقتی در خطوط جدید نیاز به واگن داریم اما با کمبود مواجه می‌شویم، می‌بینیم که سرفاصله‌ها بیشتر و بیشتر می‌شوند و ارائه خدمات در ساعات پیک شلوغی کندتر و کندتر. در حالی که با ورود ناوگان جدید می‌توانیم سرفاصله‌های حرکت قطارها را کم کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ساخت قطارهای مترو توسط مهندسان و متخصصان داخلی را تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی در داخل کشور عنوان کرد و گفت: امروز که زیربناهای مترو در تهران آماده و بخش جدیدی نیز در دست احداث است، امیدواریم دولت و وزارت کشور به کمک متروی تهران بیایند. زیرا حال واگن های متروی تهران خوب نیست و دچار سرفه های کهنسالی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز نیمه دوم سال و افزایش آلودگی هوا که هرساله تجربه می کنیم لازم است دولت توجه ویژها ی به تخصیص واگن های به مترو تهران داشته باشد، تاکید کرد: هزینه ای که به دلیل آلودگی هوا برای سلامت شهروندان پرداخت می شود حتما سنگین تر از هزینه ای است که تامین واگن های دارد. امیدواریم هرچه زودتر این مهم محقق شود.

ارسال نظر: