اعتراضات در شارلوت ادامه دارد/ مقررات منع تردد لغو شد

کدخبر: 2064875

با گذشت یک هفته از تیراندازی پلیس آمریکا به یک مرد سیاهپوست غیر مسلح، شهر شارلوت در کارولینای شمالی همچنان با اعتراضات مردم روبه‌روست.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین » به نقل از یو اس ای تودی، یک هفته از کشته شدن یک سیاهپوست، به دست پلیس شهر "شارلوت" در ایالت "کارولینای شمالی" می‌گذرد و این شهر همچنان درگیر معترضانی است که علیه تبعیض نژادی و قتل نظام مند سیاه پوستان قیام کرده اند.

فضای شهر همچنان امنیتی است و نیروهای گارد ملی برای برقراری امنیت و مقابله با اعتراضات و تظاهرات آماده باش هستند. تظاهرکنندگان خواستار انتشار جزئیات بیشتری درمورد تیراندازی پلیس به مرد سیاهپوست هستند .

گزارش رسانه های محلی حاکی از آن است که فضا کم کم رو به آرامی می‌رود و منع مقررات عبور و مرور که پنج‌شنبه اعمال شده بود، شب یکشنبه و در پی تظاهرات های آرام مردم شهر لغو شد.

مرگ اسکات 43 ساله، که هفت فرزند دارد، شهر شارلوت را متشنج کرد و سوال‌هایی را درباره چگونکی برخورد پلیس آمریکا با اقلیت‌ها مطرح کرد . رئیس پلیس شهر شارلوت نیز اعلام کرده است که هیچ شواهد مستدلی وجود ندارد که نشان دهد اسکات لحظاتی پیش از مرگ خود، اسلحه حمل کرده است.

" پل رایان" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد تیراندازی اخیر پلیس نشان می‌دهد مردم آمریکا باید "بیشتر گوش بدهند و یاد بگیرند. این وقایع قلب آدم را می‌شکنند. مردم باید چگونگی فهمیدن دیدگاه‌های متفاوت را بیاموزند ".

ارسال نظر: