فرانسوا اولاند:

کمپ پناهجویان "کاملا" تخریب می‌شود

کدخبر: 2064899

رئیس جمهور فرانسه در نخستین بازدید خود از کمپ کاله تاکید کرد که به دنبال پاکسازی کامل این منطقه از اردوگاههایی است که "سالهاست محل زندگی مهاجران غیرقانونی" بوده است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، به نقل از گاردین، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه امروز برای نخستین بار از کمپ پناهجویان در منطقه موسوم به «جنگل» در بندر کاله بازدید کرد.

وی در سخنان خود بار دیگر تاکید کرد که به دنبال پاکسازی کامل این منطقه از اردوگاههایی است که "سالهاست محل زندگی مهاجران غیرقانونی" بوده است .

این در حالیست که بیش از هفت الی ده هزار پناهجو در شرایط نامساعد در این منطقه سکونت دارند.

اولاند در سخنان امروز خود همچنین اظهار داشت: بار دیگر می گویم که خواهان این هستم که ببینم مقامهای بریتانیایی هم نقش خود را در مواجهه با این بحران انسانی که فرانسه درگیر آن است بازی می کنند .

در حال حاضر مسئولان اداره مهاجرت بریتانیا، گذرنامه کسانی را که می خواهند از فرانسه وارد بریتانیا شوند در کاله بررسی می کنند، اما مقامهای فرانسوی می خواهند این کنترلهای مرزی در داخل خاک بریتانیا صورت بگیرد .

چند ماه قبل، دادگاهی در فرانسه با صدور یک حکم، از طرح دولت مبنی بر برچیدن اردوگاه پناهجویان در کاله حمایت کرد. بلافاصله کار تخریب خانه های موقت ساخته شده در منطقه موسوم به «جنگل» آغاز شد.

این در حالیست که اعتراضهای نهادهای حقوق بشری و ساکنان این منطقه نتوانست مانع کار مقام‌های مسئول بشود .

ارسال نظر: