"هما هودفر" آزاد شد

کدخبر: 2064951

سخنگوی وزارت خارجه گفت: خانم "هما هودفرد" استاد بازنشسته دانشگاه‌های کانادا که بر اساس برخی اتهامات در ایران بازداشت بود به دلایل انساندوستانه از جمله بیماری، عصر امروز آزاد و از طریق کشور عمان به کانادا بازگشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خانم "هما هودفرد" استاد بازنشسته دانشگاه‌های کانادا که بر اساس برخی اتهامات در ایران بازداشت بود به دلایل انساندوستانه از جمله بیماری، عصر امروز آزاد و از طریق کشور عمان به کانادا بازگشت.

گفتنی است، هما هودفر یکی از فعالان شبکه‌های فمینیستی که دارای تابعیت ایرانی- ایرلندی و کانادایی است، خرداد ماه امسال به اتهام فعالیت‌های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی دستگیر شده بود.

هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز "ولوم" است، بنیاد ولوم زیر نظر وزارت خارجه هلند فعالیت می‌کند و در سیاست های این بنیاد هلندی تاکید شده است که برنامه ها و کمپین های آن باید مبتنی بر قداست‌زدایی از دین و قوانین مذهبی، تأکید بر تسلط و اختیار زنان بر بدن و جنسیت خود برای برگزیدن تجرد، حفظ برابری جنسیتی و تلاش برای تغییر قوانین دینی بر همین مبنا باشد.

ارسال نظر: