در حضور وزیر بهداشت صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه برای ایجاد اورژانس هوایی و دریایی در منطقه آزاد اروند‌

کدخبر: 2064977

سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم‌نامه‌ای به منظور ایجاد اورژانس دریایی و هوایی به امضا رساندند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آبادان، نشست مشترکی میان سازمان منطقه آزاد اروند با وزارت بهداشت در محل این سازمان برگزار شد که دو طرف یک تفاهم‌نامه برای ایجاد اورژانس دریایی و هوایی منعقد کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت بهداشت و درمان در شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این رابطه اظهار کرد: طی این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می‌شود در راستای گسترش و توسعه خدمات اورژانس هوایی نسبت به خرید یک فروند بالگرد مجهز به سیستم‌ها و تجهیزات درمانی با قابلیت پرواز در شب و فرود در خشکی و آب با مشخصات مورد نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان اقدام کند.

اسماعیل زمانی ادامه داد: در این رابطه دانشکده آبادان فاقد نیروهای تخصصی است و وزارت بهداشت در این جهت باید مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی محل استقرار بالگرد، همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری آن بر عهده دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان خواهد بود.

*کمبود پزشک متخصص در آبادان

در ادامه این نشست، نماینده مردم آبادان در مجلس، نسبت به کمبود تخصص‌های پزشکی در آبادان نکاتی را به وزیر بهداشت یادآور شد.

جلیل مختار عنوان کرد: خدمات بهداشتی در اروندکنار و چوئبده اصلا قابل رضایت نیست و پزشکان عمومی در منطقه به خوبی توزیع نمی‌شوند، وزارت بهداشت نیز در این رابطه تمهیدات لازم را بیاندیشد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در رابطه با ساخت و پایان کار بیمارستان 23 ساله اروند کنار وارد عمل شده تا این پروژه نیز به اتمام رسیده و تحویل مردم اروندکنار شود.

*حوزه درمان در شهرهای آبادان و خرمشهر با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو است

نماینده مردم خرمشهر در خانه ملت نیز، با عنوان اینکه شهرهایی همچون آبادان و خرمشهر به دلیل وجود جنگ در این مناطق از عقب افتادگی مفرطی نسبت به سایر مناطق رنج می‌برند، اظهار کرد: حوزه درمان در شهرهای آبادان و خرمشهر با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو است.

عبدالله سامری افزود: تجهیزات بیمارستان خرمشهر نیز با وجود تزریق امکانات همچنان ناکافی است و باید این کمبودها رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دو شهر آبادان و خرمشهر نباید پس از تحمل هشت سال جنگ که منجر به فرسودگی و نابودی زیرساخت‌های این دو شهر شد، کمبودی را احساس کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از چند طرح درمانی در شهرستان آبادان بهره‌برداری شد و یک تفاهم‌نامه میان این وزارت با سازمان منطقه آزاد اروند در راستای ایجاد اورژانس دریایی و هوایی به امضا رسید.

ارسال نظر: