رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

حکم اولیه پرونده پزشکی کیارستمی تا ۲ هفته آینده صادر می‌شود

کدخبر: 2065048

رئیس سازمان نظام پزشکی گشور گفت: حکم اولیه پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی تا ۲ هفته آینده صادر می‌شود و پرونده در صورت اعتراض شاکی یا متشاکی به هیات تجدیدنظر ارجاع می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا زالی درباره آخرین اقدامات در سیر رسیدگی به پرونده پزشکی فوت مرحوم عباس کیارستمی، فیلمساز فقید ایرانی افزود: این پرونده هنوز در هیات بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی است و مثل هر پرونده پزشکی دیگری سیر رسیدگی انتظامی را طی می کند.

وی اظهار کرد: در مورد پرونده های پزشکی نیز مانند نظام قضایی کشور بعد از اینکه دادستان، کیفرخواست را در دادسرا صادر کرد، بررسی های اولیه صورت می گیرد و اگر دادستان تشخیص بدهد، پرونده برای ادامه مسیر انتظامی به هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی ارجاع می شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی یک هیات مستقل قضایی است و ما هیچ دخالتی در فعالیت آن نداریم. در این هیات نمایندگان سازمان پزشکی قانونی، وکیل شاکی و فرد متشاکی حضور دارند و اتفاقا قاضی پرونده کیارستمی، معاون دادستان تهران و فردی مسلط به امور قضایی است.

وی اضافه کرد: آخرین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی فوت مرحوم عباس کیارستمی یکشنبه 28 شهریور برگزار شد که البته خانواده مرحوم کیارستمی در این جلسه حضور نداشتند و هنوز حکم اولیه این پرونده از طرف قاضی پرونده انشاء نشده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: کارهای کارشناسی برای صدور حکم انجام شده و احتمالا تا حدود 2 هفته آینده جلسه بعدی هیات بدوی انتظامی این پرونده تشکیل می شود و حکم اولیه در این جلسه انشاء می شود.

زالی اظهارکرد: وکیل پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی به دلایلی برای رفع ابهام در پرونده درخواست بازگشت دوباره پرونده را به دادسرا داشته است اما در مورد هر سه موضوع مطروحه در این پرونده، کارهای کارشناسی انجام شده است و منتظر صدور حکم در جلسه بعدی هیات بدوی هستیم.

این مقام مسئول سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در صورتی که شاکی پرونده یا متشاکی نسبت به حکم اولیه صادر شده اعتراض داشته باشد، می تواند نسبت به حکم صادر شده درخواست تجدید نظر کند و در این صورت پرونده به هیات تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی ارجاع می شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: