انتخابات AFC برای شورای فیفا لغو شد/ حضور کفاشیان در هاله ای از ابهام

کدخبر: 2065075

انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب سه نماینده آسیا در شورای فیفا که قرار بود امروز در هند برگزار شود، به تعویق افتاد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، در حالی که قرار بود امروز با برگزاری یک انتخابات حساس در هندوستان سه نامزد آسیایی AFC برای حضور در شورای فیفا معرفی شوند، 42 فدراسیون با رای منفی کاری کردند که انتخابات برگزار نشود.

علی کفاشیان از ایران یکی از کاندیداهای این پست بود. از 44 فدراسیون 42 فدراسیون از قاره کهن رای دادند که این انتخابات به تعویق بیفتد.

در حالی که جیانی اینفانتینو نظاره‌گر بود، هیئت های نمایندگی در کنگره فوق العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (سه شنبه) به دستور کار این کنگره رای منفی دادند.

فیفا سعود المهندی نامزد قطری شورای فیفا را روز یکشنبه محروم کرد. این تصمیم باعث شد فرصت کافی برای پیوستن نامزدهای جدید به شش نامزد کنونی فراهم نشود.

المهندی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر که صلاحیت وی در انتخابات آسیا رد شد، هرگونه تخلفی را رد کرده است. او بخت تصاحب یکی از کرسی‌های شورای فیفا را داشت و صلاحیت وی قبلا در بررسی های فیفا تایید شده بود.

با این حال بازرس کمیته اخلاقی فیفا ماه گذشته میلادی توصیه کرد المهندی به علت خودداری از همکاری در یک تحقیق، دستکم به مدت دو سال و نیم از حضور در فوتبال محروم شود.

ارسال نظر: