اظهارنظر عجیب واعظی در حمایت از ورود ترکها به بازار مخابرات ایران

وزیر ارتباطات در واکنش به خبر «نسیم آنلاین»: ترکسل پس از سال‌ها وقفه به ایران می‌آید/ حاشیه سازی برای ترکسل بی‌‎اساس است

کدخبر: 2065192

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حاشیه سازی برای حضور ترکسل در ایران را بی اساس دانست و گفت: ترکسل با توجه به زمینه های مختلف همکاری ما با ترکیه و با رعایت قوانین می تواند در کشور فعالیت داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین » وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به خبر « نسیم آنلاین » حاشیه سازی برای حضور ترکسل در ایران را بی اساس دانست و گفت: ترکسل با توجه به زمینه های مختلف همکاری ما با ترکیه و با رعایت قوانین می تواند در کشور فعالیت داشته باشد.

برخی سامانه های خبری در روزهای اخیر با یادآوری کنار گذاشته شدن ترکسل از مزایده اپراتور دوم ارتباطی ایران در سال 84 از تلاش این شرکت برای حضور مجدد در بازار مخابرات کشور خبر داده اند. بر اساس گزارش این رسانه ها، ترزی اوغلو مدیر عامل شرکت ترکسل چند هفته پیش به بهانه شرکت در همایش ایران کانکت 2016 به تهران سفر کرده و در جریان این سفر با برخی مسئولان از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیر ساخت و همچنین مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دیدار داشته است. در همین ارتباط محمود واعظی روز دوشنبه در پاسخ به ایرنا ادامه داد: ترکسل با توجه به نزدیکی دو کشور ایران و ترکیه به یکدیگر و همکاری در زمینه های مختلف، بهتر است در ایران فعالیت داشته باشد. عضو کابیه دولت یازدهم عنوان کرد: ترکسل نیز مانند دیگر شرکت هایی که اکنون در فضای جدید برای مذاکره با بخش خصوصی اقدام می کنند، باید چارچوب های مذاکره با طرف های ایرانی و نیز قوانین ایران را رعایت کند. واعظی با یادآوری روابط نزدیک ایران با ترکیه نسبت به دیگر کشورها خاطر نشان کرد: حجم روابط ما با ترکیه اکنون بیش از 12 میلیارد دلار در سال برآورد می شود و همه بخش ها با ترکیه همکاری و روابط گسترده دارند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نظر من ترکسل نیز مانند شرکت های دیگر است و چرا نباید با آن کار کرد. ترکسل یک شرکت مخابرات ترکیه ای است که نخستین ارائه دهنده سرویس تلفن همراه در این کشور به شمار می رود؛ این شرکت در سال 84 به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه در ایران انتخاب شده بود اما به دلیل مخالفت برخی نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم) کنار گذاشته شد.

ارسال نظر: