ابراهیم حاتمی کیا در گفگتو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

مستند "چشم جنگ" عکاسان دفاع مقدس را از مهجوریت خارج کرده است

کدخبر: 2065237

این کارگردان سینما گفت: کارگردان این مستند عکاسان جنگ را عکاس مرده ای ندیده که فقط در یک دورانی از زمان جنگ منجمد شده باشند. بلکه آمده در عصر معاصر و زمان حاضر و آنها را بررسی کرده است.

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما پیرامون ساخته مستند "چشم جنگ" اثر "یوسف حاتمی کیا" فرزند خود به خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » گفت: علت اینکه تهیه کنندگی مستند فرزند خود رو قبول کردم این بود که برای من جذاب بود که ببینم فرزندم به عنوان نسل بعد از ما نسبت به نسل پدران خود دارای چه نوع نگاهی است و قصد دارد تا چگونه بخشی از جنگ را تحلیل کند.

وی افزود: البته می دانستم در مورد "سعید صادقی" بهترین عکاس جنگ قصد دارد یک مستند تولید کند. اما تا زمانی که فیلم آماده شد من هیچ چیزی در مورد این مستند نمی دانستم. البته تا امروز هم چندین نوبت این مستند را تماشا کردم.

حاتمی کیا ادامه داد: نکته ای که از آن بسیار خوشحال هستم این است که او مهربانانه نسبت به نسل ما نگاه می کند. بعد اینکه آنچه که در مستند "چشم جنگ" رخ داد امیدوار هستم که باز هم ادامه پیدا کند.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: نکته مهم و اساسی در ساخت مستند "چشم جنگ" این است که کارگردان دست بر روی جایی گذاشت و به عکاسان حاضر در جبهه جنگ پرداخته است. زیرا در جنگ خیلی از آنها کم حرف زده شده است.

وی اضافه کرد: عکاسان بخشی از جنگ هستند ولی به آنها هم خیلی کم پرداخته شده است. البته اگر هم پرداخته شده بوی کهنگی می دهد. اما مستند "چشم جنگ" توانسته ضمن پرداختن به موضوع عکاسان جنگ یک نسبتی را با زمان حال نیز ایجاد کند.

حاتمی کیا یادآور شد: کارگردان این مستند عکاسان جنگ را عکاس مرده ای ندیده که فقط در یک دورانی از زمان جنگ منجمد شده باشند. بلکه آمده در عصر معاصر و زمان حاضر و آنها را بررسی کرده است. به نظر من قاب تو قاب های قشنگی در موقعیتی که رخ داده در این مستند شکل گرفته است.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: اگر من تهیه کننده مستند "چشم جنگ" شدم فقط به این علت بود که قصد داشتم تا حامی فرزند خود باشم تا این مستند را تولید کند. در غیر این صورت تهیه کنندگی اساسا کار من نیست.

ارسال نظر: