رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد

رونمایی از بانک نظارت جامع مدارس غیردولتی در هفته جاری

کدخبر: 2065373

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مدارس غیر انتفاعی، غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: سایت بانک نظارت جامع در تمام مدارس غیردولتی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مدارس غیر انتفاعی، غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری یکی از اقدامات مورد نظر در مدارس غیر دولتی معرفی مدارس توانمند، استانداردهای آموزشی و بهبود کیفیت آموزش است.

وی بابیان اینکه خروجی هر مدرسه یکی از موضوعات اساسی و مورد توجه می‌باشد بیان داشت: اقداماتی صورت گرفته تا نظارت جامعی بر مدارس غیر دولتی وجود داشته باشد و بر همین اساس سایت بانک نظارت جامع بر روی مدارس غیر دولتی در هفته آینده رونمایی می‌شود تا شاخص‌ها و استانداردهای مورد نظر در این نوع مدارس شناسایی شود.

گرد با اشاره به اهداف مدارس غیر دولتی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش و به کارگیری روش‌های جدید و همچنین الگو دادن به سایر مدارس و تنوع بخشی به روش‌های آموزشی از اهداف مدارس غیر دولتی هستند.

وی با بیان اینکه تعامل بخشی آموزش رسمی با سایر دستگاه‌ها و نهادها در مدارس غیر دولتی مورد تاکید است گفت: برای اینکه مرز تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی را کاهش دهیم نیاز به یک تعامل سازنده وجود دارد تا این مرز برداشته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های مدارس غیر دولتی تقویت شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان‌ها و مناطق و مدارس است.

وی گفت: استفاده از نهاد شوراهای آموزش و پرورش که در رأس آن استانداران سراسر کشور هستند. یکی از مهمترین راه‌های ورود مردم در کمک به وظیفه حاکمیتی آموزش و پرورش است.

گرد در خصوص قانون لایحه تاسیس مدارس غیردولتی بیان داشت: با توجه به جلسه ای که با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم 4 مورد ایراد مطرح شد که جزئی و قابل رفع بودند. یک مورد مربوط به اختیارات شورای آموزش و پرورش بود که موارد باید به صراحت روشن می‌شد که این موارد انجام شد.

وی ادامه داد: دو مورد ابهامات در این قانون وجود داشت و یک مورد هم باید شفاف سازی صورت می‌گرفت که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم کارهای لازم برای ابلاغ نهایی این قانون به زودی انجام شود.

وی افزود: در زمینه مدیریت پیش دبستانی اختلاف نظراتی وجود داشت که با توجه به اسناد بالادستی و فرامین رهبری امر حاکمیتی برعهده آموزش و پرورش شناخته شد و صدور مجوزهای پیش دبستانی برعهده آموزش و پرورش قرار گرفت.

گرد خاطر نشان کرد: 61 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی معدل بالای 19 دارند و این نشان دهنده اقدامات و کارهای موثر در این گونه مدارس است.

رئیس مدارس غیر انتفاعی، غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه یکی از شاخص ها در الگوی شهریه مدارس غیر دولتی موضوع بیمه برای نیروی انسانی است که طبق قانون کار انجام شود گفت: هر موسسه ای باید اطلاعات نیروها و میزان بیمه آنها را مشخص و اعلام کند.

وی ادامه داد: در صورتیکه در زمینه بیمه کارکنان و معلمان در مدارس غیر دولتی تخطی صورت گیرد معلم می تواند برای احقاق حقوق خود اعتراضش را اعلام کند.

وی ادامه داد: برخی موسسان به دلیل سنگین بودن هزینه بیمه در مقابل مخارج پرداختی از سوی والدین ناچار می شوند تا در زمینه بیمه کارکنان و معلمان تخلف کنند اما باید بیمه لحاظ شود و هیچ بهانه ای پذیرفته نیست و انتظار داریم هیچ خطایی در این زمینه صورت نگیرد. البته جلساتی هم برای رفع مشکل با بیمه داشتیم تا بتوانیم این معضل را حل کنیم.

گرد با بیان اینکه موضوع کیفیت یک بحث علمی است گفت: در مدارس غیردولتی اختلاف نمره مستمر و نهایی 1.5 و در شهر تهران 2 نمره است در حالیکه این نمره در میانگین کشوری 4 است.

ارسال نظر: