دعوت "مادورو" از وزیر خارجه آمریکا به ونزوئلا

کدخبر: 2065400

نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا از جان کری وزیر خارجه امریکا برای سفر به ونزوئلا دعوت کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "نیکولاس مادورو" شامگاه سه شنبه از سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا به ونزوئلا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود وزیر خارجه امریکا گفته است در صورت پیشرفت در گفتگوها به ونزوئلا سفر خواهد کرد .

به گزارش پرس تی وی ، رئیس‌جمهور ونزوئلا، این خبر را شامگاه سه شنبه، یک روز پس از دیدارش با کری در حاشیه مراسم امضای توافقنامه صلح بین دولت کلمبیا و گروه موسوم به نیروهای انقلاب کلمبیا (فارک) در شهر کارتنگای کلمبیا اعلام کرد .

گزارش‌ها حاکی است مقام ارشد وزارت خارجۀ امریکا که قرار است به زودی به کاراکاس سفر کند تام شانون، معاون وزیر خارجه امریکا است. این دومین سفر شانون به ونزوئلا در سال جاری میلادی خواهد بود که با هدف کاهش تنش بین دو کشور صورت می‌گیرد .

وی پیش‌تر در ماه ژوئن در مأموریتی مشابه به ونزوئلا رفت که به نظر می‌رسد سفرش نتیجه ملموسی در پی نداشته است.

وزارت خارجه امریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که کری در دیدار با مادورو در ونزوئلا از افزایش تنش‌های سیاسی و مشکلات اقتصادی در ونزوئلا ابراز نگرانی کرده است .

روابط واشنگتن و کاراکاس از زمان به‌قدرت رسیدن هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا در سال 1999 رو به تیرگی نهاد. دو کشور همچنین از سال 2010 روابط خود را از سطح سفیر به سطح کاردار تنزل دادند .

مادورو، 22 فروردین سال گذشته در حاشیه نشست سران کشورهای قاره امریکا در پاناما سیتی، پایتخت پاناما دیداری کوتاه با باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا داشت و در این دیدار از تحریم‌های واشنگتن علیه کشورش به‌شدت انتقاد کرد.

ارسال نظر: