نگرانی سازمان "پزشکان بدون مرز" از وضعیت مردم در یمن

کدخبر: 2065433

سازمان "پزشکان بدون مرز" با صدور بیانیه‌ای از روند تأثیرگذاری جنگ یمن بر وضعیت انسانی شهروندان این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سازمان پزشکان بدون مرز روز سه شنبه (دیروز) از وضعیت انسانی موجود در یمن ابراز نگرانی کرد و گفت بعد از یک سال و نیم از جنگ یمن از طرف‌های درگیر می‌خواهد که به حقوق بشر احترام بگذارند.

این سازمان در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرده اعلام کرده که روند جنگ در یمن وضعیت حقوق بشری و انسانی در این کشور را تحت الشعاع قرار داده و افزود: در پی دو حمله به بیمارستان‌های وابسته به پزشکان بدون مرز، روز چهارشنبه (امروز) شورای امنیت نشستی در خصوص حمایت از نمایندگان پزشکان بدون مرز در یمن برگزار خواهد کرد.

این سازمان از اعضای شورای امنیت خواسته اقدامات کاربردی در نشست روز چهارشنبه اتخاذ کنند تا به این ترتیب سال 2016 آخرین سالی باشد که بیمارستان‌ها مورد حملات جنگنده‌های نظامی قرار می‌گیرد و جهان در برابر آن سکوت می‌کند.

در ادامه بیانیه این سازمان آمده که دوبار بیمارستان‌های پزشکان بدون مرز مورد هدف قرار گرفته که طی آن 20 نفر کشته و 32 تن زخمی شده‌اند که اغلب قربانیان را بیمارانی که در بیمارستان بستری بوده‌اند تشکیل می‌دادند.

این سازمان افزوده عربستان اعتراف کرده که هر دو بیمارستان را ائتلاف تحت رهبری این کشور هدف قرار داده است.

ارسال نظر: