در واکنش به اظهارات ژاک مارک آیرو درباره ایران صورت گرفت

توصیه قاسمی به وزیر خارجه فرانسه برای مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه

کدخبر: 2065450

سخنگوی وزارت خارجه به وزیر خارجه فرانسه توصیه کرد که قبل از بروز هرگونه احساس و بیان برخی سخنان ناروا، قدری به مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه و نقش برخی دولتمردان وقت پاریس در تسلیح صدام در جنگ ۸ ساله و اشغال کویت بپردازد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نسنجیده وزیر امور خارجه فرانسه در نشست اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه و نیز در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون اظهار داشت: متاسفانه اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه به رغم آگاهی که باید از تحولات منطقه و جهان داشته باشند، غیر واقع بینانه و دور از انتظار است.

وی افزود: همگان آگاهند فرانسه خود یکی از کشورهایی است که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه موجب بروز بحران فعلی و پیچیده تر شدن اوضاع نگران کننده و وخیم فعلی در سوریه شده است.

قاسمی تاکید کرد: نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه در جهت مبارزه با تروریست‌های جانی و پلیدی به کار می‌رود که برخی کشورهای غربی بویژه فرانسه با جنایات آنها از نزدیک آشنایند.

وی افزود: آنان باید تاکنون به این درک و فهم ابتدایی رسیده باشند که نباید از ایران بخواهند این نفوذ را علیه مبارزان خط مقدم مقابله با تروریسم در جهان به کار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه توصیه کرد: ضروری است وزیر امور خارجه فرانسه قبل از بروز هرگونه احساس و بیان برخی سخنان ناروا، قدری به مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه، بویژه نقش برخی دولتمردان وقت حاکم بر پاریس در حمایت از جنایتکارانی چون صدام و تسلیح رژیم متجاوز او در جنگ تحمیلی علیه ایران و اشغال کویت بپردازد؛ جنگ‌ها و آتش افروزی‌هایی که بی شک تصویر روشنی از جنایتکاران جنگی و بانیان و حامیان امروزی تروریست‌ها و خشونت طلبان منطقه و جهان بدست خواهد داد.

به گزارش فارس، «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه «لیبراسیون» از ایران و روسیه خواست که از حمایت از نظام سوریه دست بردارند و دمشق را هم به ارتکاب «جنایات جنگی» متهم کرد.

ارسال نظر: