رئیس جمهور در ‌جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان قزوین:

FATF یک معامله سودآور است نه نجس

کدخبر: 2065538

رئیس‌جمهور گفت: در زمینه پولشویی باید قانون را اجرا کنیم و به این امر افتخار کنیم و برای دریافت تسهیلات بیشتر با قرارداد FATF وارد جمعی بشویم که برای ما سودآور بشود ولی ناگهان این قرارداد از سوی برخی افراد نجس دانسته می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان که در سالن سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است اظهار داشت: ما وقتی می‌گوییم مذاکره با طرف خارجی بعضی‌ها فکر می‌کنند با خارجی نباید مذاکره کرد یا خیلی قشنگ نیست با خارجی مذاکره کنیم.

رئیس جمهور با بیان این که ما باید با طرف خارجی مذاکره کنیم گفت: روابط با کشورهای خارجی یک فرصت تاریخی برای ما محسوب می‌شود و از لحاظ علمی، تجاری، اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با اشاره به این که رفتن و از دیگران علم و هنر آموختن بسیار ضروری است، بیان کرد: از دنیای خارج باید به درستی استفاده شود و همانطور که در گذشته بازرگانان و تجار مسیر ارتباطی بوده است امروز هم ارتباط باید برقرار باشد، با انزوا هیچ کشوری به نقطه پیشرفت نمی‌رسد.

وی افزود: مقصد ما از مذاکره و برجام این بود فضا را در داخل برای سرمایه‌گذاری، فناوری، ارتباطات تجاری، صادرات کالا، صادرات خدمات برای گردشگری محیا کنیم.

رئیس جمهور با بیان این‌که آثار رفع و پایان اختلافات یک روزه در روابط خارجی نمایان نمی‌شود بیان کرد: پس از پایان جنگ با عراق با یکسری چارچوبهایی برای توافق صلح داشتیم، ولی مسئله ما با عراق هنوز حل نشده است و مسائل اصلی ما با عراق هنوز باقی مانده است.

روحانی با اشاره به اینکه همان امامی که فرمود دفاع و ایستادگی کنید همان امام در زمانی که مصلحت بود گفت آتش‌بس شود، اظهار داشت:اختلافها را تا کی ادامه بدهیم. دو همسایه دو غریبه دو روستا و دو شهر با هم اختلاف دارند تا قیامت باید ادامه پیدا کند؟

وی با بیان این که همه جا باید منطقی باشیم و باید به منافع ملی خود توجه کنیم گفت: مذاکره با طرف خارجی مثل یک معامله تجاری است. مذاکره می‌کنیم پیشنهاد ما داریم. اگر یک عده‌ای بروند ادعای مواضع کنند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف از توافق و مذاکره بازکردن فضا بود بیان داشت: اگر بخواهم کل کار این دولت در دو کلمه خلاصه کنم و کار این دولت در سه سالی که گذشت این بود که در فضای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روابط خارجی یک آرامشی را به وجود بیاورد. آرامش هدف ما بود. مردم آرامش نداشتند نمی‌دانستند این جنس امروز فردا چه قیمت و سال دیگر چه قیمت است.

روحانی افزود: با تورم‌های افسارگسیخته نمی‌‌شود سرمایه‌گذاری کنیم و هدف ما از این سه سال آرامش اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجه، در روابط خارجی بود.

وی با بیان اینکه یک عده می‌ریزند یک سفارت را آتش می‌زنند و ما می‌رویم آتش را خاموش می‌کنیم بیان کرد: همه چیز در اختیار آدم نیست، در خانواده هم اینچنین است و بچه یک کاری می‌کند و می‌زند یک چیزی را می‌شکند چه می‌شود کرد.

رئیس جمهور با اشاره به این که در ماجرای توافق هسته‌ای خواستیم فضا را آماده کنیم و هر روز یک گشایشی حاصل شود، گفت: پیش از 451 میلیون دلار سرمایه جذب کردیم. آنهایی که مخالف هستند و می‌گویند این 500 میلیون دلار چرا 500 میلیارد نشده است یک روزه و دو روزه برطرف نمی‌شود.

روحانی افزود: ما مسائل مختلفی با آمریکا داریم اما به ما گفتند تنها در این موارد حق دارید مذاکره کنید و آن را برطرف کنید و در مورد بقیه صحبت نکنید در حالی که ما مسائل مختلفی در دنیا داریم که باید حل و فصل شود و هرچه ما می‌رویم حلش کنیم یک داستان درست می‌شود.

وی با بیان اینکه ما کشوری هستیم در رأس مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ما در کشور و در زمینه پولشویی باید قانون را اجرا کنیم و به این امر افتخار کنیم و برای دریافت تسهیلات بیشتر با قرارداد FATF وارد جمعی بشویم که برای ما سودآور بشود ولی ناگهان این قرارداد از سوی برخی افراد نجس دانسته می‌شود.

رئیس جمهور افزود: ما قانون خودمان را اجرا می‌کنیم و کاری به FATF نداریم. از لحاظ مالی و بانکی اگر یک وقتی ما ببینیم یک راهی وجود دارد که داعش از طریق سیستم بانکی ما پولش را به جای دیگر منتقل کند خوب است برای جلوگیری از سوءاستفاده تروریسم قوانین و مقررات لازم را داشته باشیم.

روحانی با بیان این که مقررات باید برود مجلس و مجلس تصمیم‌گیری کند و ما قانون را اجرا می‌کنیم گفت: در مسئله پولشویی و مبارزه تروریسم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و این اقدامات را به دنیا اعلام کنیم.

وی افزود: آژانس در مسئله PMD پرونده ایران را بست در حالی که عده‌ای بودند به ما می‌گفتند ساده‌لوح هستید مگر پرونده بسته می‌شود؟ یک قلابی را دشمن انداخته مگر می‌شود حال به جای شکرگزاری از دولت نمی‌خواهند تشکر کنند از مردم از نمایندگان خودشان تشکر کنند.

رئیس جمهور با بیان این‌که نسبت به مسئله پولشویی و مبارزه با تروریسم ثابت کنیم به دنیا که ما دنبال پولشویی و حمایت از تروریسم نیستیم گفت: خواستم بگویم دولت تلاشش بر این بوده که در کنار آرامش یک گشایشی به وجود آورد و از این گشایش، ملت، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، تجار و همه آنهایی که در اقتصاد می‌خواهند به ملت کمک کنند از آن استفاده کنند.

روحانی با بیان این‌که استان قزوین در زمینه گردشگری استعداد زیادی دارد، بیان کرد: در زمینه گردشگری در استان قزوین باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به این که مسئله و مشکل آب در همه استان‌های کشور است اظهار داشت: متأسفانه ما به هشدارهای قبلی که به ما داده می‌شد در مسئله آب و محیط‌زیست توجه کافی نکردیم و باید تاوانش را امروز بپردازیم. مصرف آب در کشور ما متناسب نیست و عمدتا مصرف آب ما در کشاورزی است و باید از سیستم‌های نوین آبیاری و لوله‌های زیر خاک برای آبیاری قطره‌ای استفاده کنیم و در زمینه سد بتوانیم آب را از سد طالقان به قزوین منتقل کنیم البته برخی‌ از این‌ها سرمایه‌گذاری‌های بزرگی می‌خواهد.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که انتقال آب از سد طالقان به قزوین سرمایه‌گذاری حدود 600 تا 630 میلیارد تومان می خواهد گفت: این رقم‌های سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی تامین شود.

ارسال نظر: