فیلمساز آمریکایی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

من یک آمریکایی هستم و کشور من، باعث درد و رنج فراوانی در دنیا شده است

کدخبر: 2065624

تام هیز فیلمساز و استاد دانشگاه اهل ایالات متحده آمریکا خاطرنشان ساخت: من یک آمریکایی هستم و کشور من، باعث بوجود آمدن درد و رنج فراوانی در دنیا با ظلم و ستمی که بر ملت ها وارد کرده بوده است. به نظر من در برابر ظلم و ستم در دنیا باید ایستادگی کرد.

تام هیز فیلمساز و استاد دانشگاه اهل ایالات متحده آمریکا که در جشنواره فیلم مقاومت با فیلم دو خط آبی حضور دارد در گفتگو با « نسیم آنلاین » گفت: فیلم من شامل 25 سال از تصاویر آوارگی و جنگ فلسطینیان است که برای نشان دادن این فاجعه بشری در فلسطین ساخته شده است.

وی افزود: در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، مجموعه ای از فیلم های خیلی خوب حضور دارند و عنوان این جشنواره برایم بسیار عزیز است. علاوه بر فیلم های بسیار خوب، مجموعه فیلمسازان خیلی خوبی هم در جشنواره حاضر هستند. افرادی که دیدگاه های والای خود را به اشتراک می گذارند و تلاش برای ساختن دنیایی بهتر دارند. وی با بیان اینکه حضور در چنین جشنواره ای مایه افتخار من است.

این فیلمساز و استاد دانشگاه اهل ایالات متحده آمریکا خاطرنشان ساخت: من یک آمریکایی هستم و کشور من، باعث بوجود آمدن درد و رنج فراوانی در دنیا با ظلم و ستمی که بر ملت ها وارد کرده بوده است. به نظر من در برابر ظلم و ستم در دنیا باید ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: من در فلسطین، سعی کردم از طریق فیلم در برابر این ظلم و ستم بایستم. چرا که به نظرم پروژه صهیونیست ها علیه فلسطین، همان پروژه آمریکایی است. من منظورم تنها جنبه احساسی این موضوع نیست. بلکه این یک نوع انسانیت در جهان است که برای من اهمیت دارد. من بعد ساخت فیلمم درباره آوارگان کامبوج بود که به مساله فلسطین کشیده شدم. واقعا از وضعیت آوارگان فلسطینی یکه خوردم. پس شروع به تحقیق کردم و ازکمپ رشیدیه در جنوب لبنان فیلم برداری را آغاز کردم. دو فیلم دیگر بعد از آن شروع درباره آوارگان فلسطینی ساختم. اولی فرزندان بومی: فلسطینی ها در تبعید نام دارد که بر روی اینترنت مجانی می توانید آن را ببینید و دومی مردم و سرزمین نام دارد و آخرین فیلمی که ساخته ام هم همین دو خط آبی است. من تمام زندگی خود را معطوف ساخت این فیلم کردم و 25 سال درگیر آن بوده ام. من حس می کردم که کسی باید بیاید و زندگی این مردم را با مشکلات و مصایبی که از سر می گذرانند ثبت و ضبط کند. من فهمیدم که تمام دنیا به این مردم بی توجه هستند مگر یک کشور و من بسیار قدردان هستم که به این کشور که از این مردم جنگ زده و آسیب دیده حمایت کرده دعوت شده ام.

تام هیز معتقد است روش های مختلفی برای مقاومت وجود دارد که یکی از آن شکل هایش هنر است. ما با نشان دادن حقایق به مردم دنیا می توانیم نشان دهیم که چه در حال رخ دادن است و می توانیم در راه ساختن جهانی بهتر گام برداریم. فیلم هایی که در جشنواره مقاومت دیدم بسیاری مرا تحت تاثیر قرار داد و دیدگاه های جالبی در آن مطرح شده بود. من خیلی امیدوارم که چنین جشنواره ای بتواند باعث رابطه ای خوب و مناسب بین مردم آمریکا و ایران شود.

ارسال نظر: