در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان شد؛ پیشنهاد شد اما مسئولیت نمی‌پذیرم

دفاع مدیرعامل اسبق بیمه ایران از خرید نرم افزار مشکوک آلمانی/ وزارت اقتصاد در جریان این خرید بود

کدخبر: 2065803

امراللهی، مشاور رئیس کل بیمه مرکزی گفت که وزارت امور اقتصادی و دارایی در جریان جزئیات این نرم افزار قرار دارد و افزود که جریان سازی‌های اخیر با اهداف و نیت خاص صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین»، به تازگی رسانه‌ها از امضای قراردادی بین بیمه ایران و یک شرکت آلمانی با هدف طراحی یک نرم افزار کور اینشورنس خبر داده اند که بر این اساس، برنامه نویسی سامانه الکترونیکی این شرکت به یک شرکت آلمانی سپرده شده است و هشدار داده اند که در صورت اجرایی شدن قرار داد کمپانی آلمانی با نام NOVUM، دسترسی به اطلاعات شهروندان ایرانی داشته‌های لجستیکی ارگان های دولتی و برخی ادوات نظامی و مشخصات فردی و حقوقی مسئولان و کارکنان، میسر می‌شود.

هر چند که بلافاصله شرکت بیمه ایران هم در پاسخ خویش آورده که برعکس آنچه در خبرها آمده، هیچ گونه اطلاعاتی، تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ طرف خارجی و حتی داخلی غیر از شرکت بیمه قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

محمود امراللهی، مدیرعامل اسبق شرکت بیمه ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین» تاکید کرده که وزارت امور اقتصادی و دارایی در جریان جزییات این نرم افزار قرار دارد و افزوده که جریان سازی‌های اخیر با اهداف و نیت خاص صورت می‌پذیرد.

او اشاره ای نکرد که منظور او از اهداف و نیت‌های خاص چیست.

مدیر عامل اسبق شرکت بیمه ایران گفت که نرم افزار جامع بیمه‌گری هیچ مشکلی نداشته و افزود که افراد حرفه‌ای پشت سر اجرای این نرم افزار قرار دارند.

مشاور رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگر گفتگوی خود تایید کرده که مذاکراتی با او برای پذیرش مدیریت عاملی شرکت بیمه تعاون صورت گرفته و اذعان داشته که به هیچ عنوان به سمت مدیریت عاملی هیچ شرکتی ورود نخواهد کرد.

امراللهی گفته که در حال حاضر به دنبال به سرانجام رساندن امور معوقه خویش بوده و تصمیمی برای پذیرش مسئولیت‌های اینچنینی ندارد.

ارسال نظر: