رئیس پلیس آگاهی ناجا:

تلاش برای ارتقای دانش کارآگاهان در دستور کار پلیس است

کدخبر: 2066057

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: آموزش مهارت‌های کلیدی به کارآگاهان از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و همچنین تربیت و آموزش در بخش تشخیص هویت برای معاونت آگاهی ناجا در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی کشور در همایش کارآگاهان سراسر کشور در ستاد ناجا اظهار کرد: یکی ارزش هایی که در استراتژی پلیس آگاهی وجود دارد شایسته سالاری و حرفه گرای می‌باشد.

وی با بیان این که پلیس آگاهی جزو قدیمی ترین پلیس به شمار می‌رود، افزود: پلیس آگاهی به عنوان یکی از پلیس‌های علمی محسوب می‌شود و به دلیل تخصصی بودن کار در این حوزه نیروی انسانی مهمترین سرمایه به شمار می‌رود وبر همین مبنا باید در جهت تعالی و توانمندی کاراکنان کوشش بیشتری شود.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: بالغ بر 1300 نفر کاراگاه و کمک کاراگاه تربیت شدند و احکام کاراگاهی نیز صادر شد.

وی ادامه داد: در قسمت کارگاهی آسیب شناسی و فرصت‌ها و معایب و مشکلات شناسایی و تجربه‌ها احصا شده‌اند.

وی با بیان این که از 2000 هزار نفر داوطلب آزمون کارگاهی گرفته شد، گفت: کاراگاهان باید نسبت به یکی از زبان‌های خارجه حتی در حد مقدماتی تسلط لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: استاد و شاگردی بر پلیس آگاهی حرف اول را می‌زند و آموزش‌ها فقط کلاسیک نیستند بلکه شاگرد باید کار را از زیر دست استاد خود یاد بگیرد.

وی افزود: پلیس آگاهی در گذشته بیشتر کشفیات را براساس تجربیات انجام می‌داد امام امروز می‌توانیم ادعا کنیم یکی از پلیس‌هایی هستیم که در کشف علمی و اطلاعاتی توفیقات بالایی داشته‌ایم.

سردار مقیمی گفت: در آزمونی که امسال برگزار شد حدود 10 درصد کارکنان توانستند نمره بالا دریافت کنند چرا که آزمون کاراگاهی مشکل و سخت بود و تعداد اندکی توانستند نمره 90 به بالا بگیرند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: آموزش مهارت‌های کلیدی به کارآگاهان از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و همچنین تربیت و آموزش در بخش تشخیص هویت برای معاونت آگاهی ناجا در اولویت قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: آزمون‌هایی که ما برگزار می‌کنیم بسیار سخت است تا جایی که در آزمون‌های کارآگاهی فقط تعداد بسیار اندکی موفق به کسب نمره ۹۰ به بالا می‌شوند و حداقل نمره برای قبولی در این آزمون نمره ۷۵ لحاظ شده است زیرا معتقدیم پرونده‌هایی که به اداره پلیس آگاهی و به خصوص دوایر جنایی منتقل می‌شوند، از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند و افرادی رسیدگی به این پرونده‌ها را باید انجام دهند که از متوسط بالای هوش برخوردار باشند.

ارسال نظر: