روزنامه صهیونیستی "هاآرتص":

"شیمون پرز" هیچ توجهی به درد و رنج مردم فلسطین نداشت

کدخبر: 2066081

به اعتقاد یک نویسنده صهیونیست رئیس سابق رژیم صهیونیستی هیچگاه فلسطینیان و یهودیان را با یکدیگر برابر نمی‌دانست و اهمیتی برای حقوق بشر و قوانین بین‌المللی قائل نبود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" اعلام کرد شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی که پنجشنبه گذشته خبر مرگ وی اعلام شد، سعی در ارائه چهره ای زیبا از این رژیم را داشت، اما فردی فریبکار و مکار بود و هرگز مرد صلح نبود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هاآرتص در راستای رد ادعاهای رژیم صهیونیستی در زمینه صلح طلب بودن پرز این سوال را مطرح کرد که «از کدام صلح صحبت می کنیم؛ در حالی که او (پرز) عامل تاسیس تاسیسات هسته ای دیمونا و عملیات "کادیش"، الناصره و عوفرا و تاسیس صنایع نظامی و هوایی (اسرائیل) بود؟ در سایه این همه اشغالگری و شهرک سازی، از کدام صلح صحبت می کنید؟»

گدعون لیوی نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که پرز خواهان تحقق صلح بود و در این زمینه تلاش هایی را هم انجام داد، اما در وسط راه متوقف شد و در اسلو، شهرک سازی ها را نادیده گرفت.

این نویسنده صهیونیستی در ادامه این سوال را مطرح کرد که «پرز چه کاری برای پایان دادن به اشغالگری انجام داد؟ او نقش اساسی در تامین امنیت و پیشرفت اسرائیل داشت، اما هیچ کاری در زمینه برقراری عدالت انجام نداد.»

لیوی خاطر نشان کرد که واقعیت این است که پرز هیچ وقت فلسطینی ها و یهودیان را؛ به ویژه در زمینه برخورداری از حقوق، با هم برابر نمی دانست و اهمیتی برای حقوق بشر و قوانین بین المللی قائل نبود و به درد و رنج فلسطینیان توجهی نمی کرد.

گفتنی است که مشارکت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی با انتقادهای گسترده در میان افکار عمومی جامعه فلسطین و حتی جنبش فتح همراه شد؛ به ویژه که پرز نقش اساسی در تعدادی از جنایت ها و نسل کشی ها علیه ملت فلسطین داشت.

ارسال نظر: