در پی بحران سیاسی:

رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا استعفا داد

کدخبر: 2066128

در ادامه بحران سیاسی ۹ ماهه در اسپانیا، رهبر حزب سوسیالیست این کشور از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در پی بحران سیاسی 9 ماهه در اسپانیا، رهبر حزب سوسیالیست این کشور شب گذشته (شنبه شب) از سمت خود استعفا کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری رویترز، «پدرو سانچز» استعفای خود را پس از رأی عدم اعتماد در کمیته فدرال حزب سوسیالیست که به نوعی پارلمان این حزب محسوب می‌شود، اعلام کرد.

طبق اطلاعات موجود، تنش در حزب سوسیالیست اسپانیا از چندی پیش درپی شکست های انتخاباتی تاریخی بعد از حاکمیت این حزب و همچنین به دنبال بحران سیاسی 9 ماهه این کشور آغاز شد چرا که جناح راست اسپانیا رهبری این کشور را بر عهده دارد اما در پارلمان از جایگاه قدرتمندی برخوردار نیست و برای تشکیل دولت جدید تحت حمایت‌های کافی و مورد نیاز قرار ندارد.

استعفای پدرو سانچز در حالی صورت گرفت که پیش از استعفای وی نیز 17 نفر از اعضای ارشد این حزب روز چهارشنبه گذشته در مخالفت با پدرو سانچز . با هدف وادار کردن وی به کناره گیری از سمتش استعفای خود را از این حزب اعلام کردند.

اسپانیا از زمان برگزاری انتخابات 20 دسامبر 2015 تاکنون در بن‌بست سیاسی به سر می‌‌برد.

اسپانیا در تاریخ 20 دسامبر گذشته با برگزاری انتخاباتی سراسری به نظام دو حزبی در این کشور پایان داد؛ نظامی که بیش از 30 سال قدرت را در اسپانیا اداره می‌کرد.

در این انتخابات، حزب مردم اسپانیا موفق شد با کسب 123 کرسی اکثریت مجلس عوام را به خود اختصاص دهد. البته برای اینکه حزبی بتواند اکثریت پارلمان را از آن خود کند باید حداقل 176 کرسی را بدست آورد تا بتواند دولت تشکیل دهد.

ارسال نظر: