نماینده دموکرات آمریکا مدعی شد:

روسیه عامل حملات هکری سامانه‌های انتخاباتی آمریکاست

کدخبر: 2066300

"آدام شیف" نماینده ارشد دموکرات آمریکا روسیه را متهم کرد که در حملات اخیر هکری با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو در آمریکا نقش داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "آدام شیف" نماینده ارشد دموکرات و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: روسیه پشت حملات اخیر سایبری با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: من هیچ شکی درباره این مساله ندارم و فکر نمی کنم که دولت نیز شکی داشته باشد.

شیف در ادامه از باراک اوباما خواست تا علنا از مسکو به خاطر تلاش برای ضربه زدن به اعتماد در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر (18 آبان) انتقاد کند.

ادعاهای شیف در شرایطی مطرح شده است که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا نسبت به احتمال تقلب در انتخابات هشدار داده و نگرانی هایی را در خصوص امنیت دستگاه های رای گیری و پایگاه های اطلاعاتی و آماری اعلام کرده است.

ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی با کلینتون، تلاش های روسیه برای نفوذ به سیستم انتخاباتی آمریکا را زیر سئوال برد و گفت: شاید روسیه بوده است ولی این احتمال هست که چین بوده باشد. شاید هم شخصی 400 پوندی بوده که روی تختش نشسته است.

رسانه های خبری و سیاستمداران آمریکایی نیز بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی، روسیه را به دست داشتن در حملات هکری متهم می کنند. مقامهای روسی نیز بارها این اتهامات را رد کرده اند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین این گونه اتهامات را کاملا مضحک و بی پایه و اساس ارزیابی کرده است. وی تاکید کرد: این اتهامات بی پایه و اساس، شیوه آمریکایی هاست. ما در روسیه عادت کرده ایم که ابتدا تحقیق کنیم و بعدا کسی را متهم به چیزی کنیم ولی در آمریکا ابتدا کسی را به کاری متهم می کنند و بعدا تحقیقات آغاز می شود.

وی افزود: روسیه در امور داخلی سایر کشورها به خصوص انتخابات آمریکا هرگز دخالت نخواهد کرد.

ارسال نظر: