رویداد سفره ایرانی ،فرهنگ گردشگری با محوریت سفره های مذهبی در مشهد مقدس برگزار می شود

کدخبر: 2066331

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با نگرش و سنت‌های آئینی و خوراک‌های محلی با مشارکت‌های استانهای منطقه ۴ کشور شامل خراسان رضوی و جنوبی، شمالی و سمنان آبان ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، جلسه هماهنگی این رویداد با حضور دکتر رحمانی موحد؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و جمعی از مدیران و معاونین این اداره کل عصر شنبه در مشهد مقدس برگزار شد.

رحمانی موحد در این جلسه گفت: این رویداد در 8 منطقه کشور برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن معرفی خوراک های محلی و شناسایی آن در به رقابت و داوری گذاشتن این خوراک هاست که با ترکیبی از داوران بومی و ملی قضاوت می‌شود.

به گفته وی، چهاراستان شرکت کننده غرفه اختصاصی خواهند داشت و علاوه بر خوراک در حاشیه این رویداد مهم سمینار تخصصی آموزشی با موضوعات گردشگری، غذا، طب سنتی، غذای حلال، نمایشگاه تخصصی کتاب، تور ویژه حرم گردی ، دمنوش‌های سنتی، میوه‌های قرآنی، آلاچیق‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

رحمانی موحد اضافه کرد: این رویداد در مشهد از 5 تا 7 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد و برای هر بخش به طور مجزا داوران به قضاوت خواهند پرداخت و این رویکرد مقدمه‌ای برای رویداد مشهد 2017 خواهد بود.

معاون گردشگری کشور گفت: مشهد ظرفیت بالایی در برگزاری رویدادهای ملی و منطقه‌ای دارد؛ بخش ویژه این رویداد با داوری مردم برگزار می‌شود و استانها علاوه بر حضور و معرفی خوراک محلی در قالب انتشارات، بروشور و کتاب نیز رقابت می‌کنند.

وی افزود: تورهای ویژه‌ای برای این رویداد پیش بینی شده و باید این رویداد به سمتی پیش برود که این فرهنگ در استانها نهادینه شود و هر استانی به منظور حضور شایسته‌تر یک مشاور علمی نیز خواهد داشت.

رحمانی موحد خاطر نشان کرد: فیلم و کلیپ معرفی خوراک سنتی استانها نیز به نمایش عموم درخواهد آمد و مسئولان استانی و چهره های شاخص علمی به دیدن این رویداد مهم دعوت خواهند شد. ضمن اینکه برگزار کنندگان با پوشاک محلی و سنتی در غرفه‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر: