۳۴ کشته و زخمی در حملات انتحاری داعش به "بغداد"

کدخبر: 2066470

عملیات‌های انتحاری گروه تروریستی تکفیری "داعش" در دو منطقه بغداد، پایتخت عراق ۳۴ کشته و زخمی برجا گذاشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: منطقه «المشتل»، در شرق بغداد و محله «العامل» در جنوب غربی پایتخت عراق امروز (دوشنبه) هدف حملات تروریستی داعش قرار گرفتند.

یک منبع امنیتی عراقی درباره این انفجارها به پایگاه عراقی «سومر نیوز» گفت: در عملیات انتحاری که منطقه «المشتل»، شرق بغداد را هدف گرفته بود، 3 غیر نظامی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع آگاه عراقی با اشاره به اینکه این انفجار در یکی از بازارهای پر تردد و مردمی المشتل رخ داد، خاطرنشان کرد: در میان زخمی‌های این حمله زنان و کودکان نیز مشاهده می‌شوند.

اما دیگر منابع آگاه عراقی از وقوع یک انفجار انتحاری دیگر در منطقه «العامل»،‌ در جنوب غربی بغداد خبر دادند که در اثر آن 5 غیر نظامی کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش درحالی مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت که دفتر سازمان ملل در عراق طی روزهای اخیر اعلام کرد، در اثر حملات تروریستی و انتحاری طی ماه گذشته میلادی (سپتامبر) 1003 نفر کشته و 1159 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گزارش دفتر سازمان ملل در عراق خاطرنشان می‌کند که 609 نفر از قربانیان حملات تروریستی و انتحاری رخ داده در ماه سپتامبر و 951 نفر از مجروحان این حملات غیر نظامی بوده‌اند.

ارسال نظر: