مخالفت دادگاه بحرین با درخواست آزادی شیخ علی سلمان

کدخبر: 2066488

دیوان عالی بحرین درخواست استیناف و اعطای آزادی به شیخ علی سلمان، رهبر برجستۀ شیعۀ این کشور را رد کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پرس تی وی، دیوان عالی بحرین روز دوشنبه درخواست آزادی این روحانی 50 ساله را توسط وکلای او تنظیم شده‌بود، رد کرد. شیخ سلمان به اتهام اقدامات ضد رژیم به 9 سال زندان محکوم شده است.

این دادگاه تاریخ هفده اکتبر 2016 (26 مهر) را به عنوان تاریخ جدید برای بررسی مجدد و رسیدگی به پروندۀ شیخ سلمان تعیین کرد.

به گزارش پرس تی وی، دادگاه استیناف بحرین پیش از این حکم زندان شیخ سلمان را از 4 سال به 9 سال افزایش داده بود.

شیخ سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق، مهمترین گروه مخالف رژیم آل خلیفه، دی ماه سال 1393 بعد از چند سخنرانی صلح‌آمیز در مخالفت با سیاست‌های آل خلیفه دستگیر و سپس در اوایل تیر 1394 به اتهام آن چه اهانت به وزارت کشور بحرین، تحریک مردم این کشور برای قانون‌شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان می‌شود، به چهار سال زندان محکوم شد.

شیخ سلمان روند دادرسی در دادگاه‌های رژیم آل‌خلیفه را «کینه‌توزانه» خوانده و بر پایان این‌گونه محاکمه‌ها تأکید کرده است.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در حقوق بشر (OHCHR) نیز بارها از رژیم منامه خواسته است شیخ سلمان را آزاد کند.

سرکوب شهروندان بحرینی در ماه محرم

رژیم آل خلیفه در ادامۀ سرکوب مردم بحرین در آستانۀ ماه محرم، به نمادهای عزاداری و عاشورایی حمله کرده‌اند.

نظامیان آل خلیفه روز یکشنبه به نمادهای مذهبی و عزاداری شیعیان این کشور در دو شهرک ابوصیبع و الشاخوره در غرب منامه حمله کردند و تلاش کردند پرچم‌های عاشورایی را پایین بکشند ولی با مقاومت مردم مواجه شدند.

اقدامات سرکوب‌گرانۀ نیروهای آل خلیفه و مقاومت و تظاهرات ساکنان محل به درگیری میان دو طرف منجر شد.

نظامیان بحرین در رویارویی با مردم معترض و برای متفرق‌کردن آنان از گاز اشک‌آور استفاده کرد که در اثر آن تعدادی از مردم با مشکلات تنفسی مواجه شدند.

همچنین مقامات محلی شماری از خانواده‌های شیعه را که به مناسبت ایام محرم بر سر درِ منازل خود پارچه‌ و پرچم مشکی و یا در سوگ عاشورا پارچه‌نوشته نصب کرده بودند، احضار کردند.

بحرین از سال 2011 صحنه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم این کشور علیه خاندان حاکم است. معارضان بحرینی خواستار حق تعیین سرنوشت هستند.

در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین، انقلاب این کشور وارد فاز جدیدی شده است و رژیم آل خلیفه نیز طی این مدت دهها فعال سیاسی و روحانی را بازداشت و تابعیت آنها را سلب کرده است.

ارسال نظر: