وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

برنامه جامع عملیاتی اقتصاد مقاومتی در کشور در حال اجراست‌

کدخبر: 2066492

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اجرای برنامه جامع عملیاتی اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: برش‌ استانی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کشور تدوین‌ شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علی طیب‌نیا امشب در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار داشت: امسال و پس‌ازآنکه دولت توانست تورم را مهار کرده و آرامش نسبی را در بازار حاکم کند؛ توجه اصلی، سیاست و اقدامات عملی دولت در راستای افزایش توان تولید و دستیابی به رشد اقتصادی بالا در کشور است.

وی با بیان اینکه این دو زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور است خاطرنشان کرد: امروز برنامه جامع عملیاتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تدوین‌شده و در حال اجراست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه امروز این برنامه ملی جامع برش‌های استانی دارد خاطرنشان کرد: برای استان‌های مختلف کشور ازجمله استان سمنان برش استانی این برنامه جامع تهیه‌شده است که تحت مدیریت و هدایت استانداران هر استان در حال اجراست.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه وی از سوی دولت مأمور پیگیری مسائل اقتصاد مقاومتی استان سمنان شده است تصریح کرد: این سفر نیز با همین هدف انجام‌شده ‌و بنا داریم در این سفر از میزان پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان سمنان بیشتر آگاه شده و برای حل‌وفصل مشکلاتی که ممکن است در این استان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده خود در این سفر خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات، بحث راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط استان سمنان است که در دوران تحریم با مشکل مواجه شده‌اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما بنا داریم با حل مشکلات مالیاتی و مشکلاتی که این واحدها با بیمه تأمین اجتماعی دارند و نیز تأمین منابع مالی برای آن، لازم شرایط را برای تحرک در این واحدها ایجاد کنیم.

طیب نیا اضافه کرد: طبیعتاً در این راستا با فعالان اقتصادی استان سمنان جلساتی با حضور مدیران بخش اقتصادی و بانک‌های کشور برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم از امکانات موجود، برای فعال کردن این واحدها استفاده کنیم.

وی با اشاره به روند حل مشکلات واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیرفعال دارای مشکل بیان کرد: برای فعال کردن صنایع باید مشکلات آنها را بررسی کنیم و ببینیم که این واحدها با چه مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستند و پس‌ازآن از ابزارهایی که داریم؛ برای ایجاد تحرک در این واحدها استفاده کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: اصلاح نظام بانکی، فعال کردن بانک‌ها اعطای تسهیلات و تأمین نیازهای مالی این فعالیت‌ها جزو مواردی است که ما در این راستا آن را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر: