بلومبرگ:

ایران برنده نشست "اوپک" بود و بیشترین امتیاز را گرفت

کدخبر: 2066565

خبرگزاری "بلومبرگ" در گزارشی نوشت: ایران که به تازگی در نشست "اوپک" در برابر عربستان امتیاز بزرگی به دست آورده است با آغاز سرمایه‌گذاری‌ های نفتی دور جدیدی از مراودات نفتی خود را آغاز می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان نوشت: خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: ایران که به تازگی در نشست اوپک در برابر عربستان امتیاز بزرگی به دست آورده است با آغاز سرمایه گذاری های نفتی دور جدیدی از مراودات نفتی خود را آغاز می کند.

در این گزارش بلومبرگ به نقل از مقامات شرکت نفت ایران گزارش داده است که ایران روز سه شنبه قرارداد جدیدی به ارزش 2.5 میلیارد دلار با شرکت های محلی در راستای سرمایه گذاری در تولید نفت و گاز طبیعی امضا می کند.

بلومبرگ به نقل از بیژن زنگنه می افزاید که افزایش پتانسیل صادرات بلند مدت برای ایران ضروری است.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه اگرچه ممکن است چند سال طول بکشد تا این قرارداد به نتیجه برسد اما امضای این قرارداد موفقیت بزرگی برای ایران است می افزاید: این درحالی است که به تازگی در نشست اوپک ایران موفق شده است حقوق خود را برای افزایش سطح تولید نفت خام حفظ کند در صورتی که حتی عربستان و همتایانش در خلیج فارس متعهد شدند سطح تولید خود را کاهش دهند.

بلومبرگ علاوه بر این به نقل از صندوق بین المللی پول نوشت که اوضاع اقتصادی در ایران روبه رشد است و انتظار می رود در سال 2016 شاهد رشد 4.5 درصد باشد.

ارسال نظر: