سجادی در نشست خبری:

ظرفیت کاندیداتوری برای اصولگرایان از ۳۰ نفر بیشتر است

کدخبر: 2066626

سخنگوی جبهه پیروان رهبری درباره مطرح‌شدن صالحی به‌عنوان نامزد اصولگرایان خاطرنشان کرد: بنده اسمی از کسی نمی‌برم و موضع جبهه پیروان به نفع یا علیه هیچ کاندیدایی نیست و هنوز در حال بررسی هستیم اما کسانی که ظرفیت کاندیداتوری برای اصولگرایان دارند از ۳۰ نفر بیشترند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: جبهه پیروان فعالیت‌های خود را آغاز کرده و این جبهه در حال حاضر متشکل از 18 حزب است که همه اقشار را نیز پوشش می‌دهد.

سجادی با اشاره به سابقه نیم‌قرنی حزب موتلفه تصریح کرد: نقشه ضعف احزاب ا ین است که برخی دبیران کل و فعالان حزبی کار دیگری می‌کنند و در کنار آن نیز کار حزبی انجام می‌دهند درحالی‌که موتلفه این‌طور نیست.

سخنگوی جبهه پیروان بابیان اینکه 20 سال از تشکیل جبهه پیروان می‌گذرد و این تشکل فصلی نیست خاطرنشان کرد: ما، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، روحانیت مبارز و جامعه مدرسین را جزو شخصیت‌ها و گروه‌های مرجع می‌دانیم و به‌طور سازمانی و سنتی با آن‌ها ارتباط داریم و مدام نظرات کارشناسی خود را منتقل می‌کنیم و نظر و حمایت آن‌ها را می‌گیریم.

وی از دیدار شورای مرکزی جبهه پیروان با آیت‌الله موحدی کرمانی در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: پیشنهاد جبهه پیروان در این جلسه این بود که اصولگرایان در انتخابات وحدت و ائتلاف داشته باشند چراکه همواره نتیجه وحدت اصولگرایان خوب بوده؛ پیشنهاد مشخص ما این بود که احزاب و تشکل‌ها و فعالان سیاسی که محوریت روحانیت را قبول دارند هم بیایند و به‌عنوان گروه‌های مرجع نیز ساختاری طراحی شود که این ساختار اغلب اصولگرایان را در برمی‌گیرد و قرار شد آن‌ها از طرف جامعه روحانیت دعوت شوند.

سجادی بابیان اینکه قرار شد اصولگرایان از طرف جامعه روحانیت دعوت شوند و در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری مواضع هماهنگی داشته باشند خاطرنشان کرد: قرار است اصولگرایان برای شورای شهر در تهران به فهرستی 21 نفره و واحدی برسند که این پیشنهادات موردقبول جامعه روحانیت قرار گرفت و این ساختار به‌زودی شکل می‌گیرد.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به فعالیت‌های این تشکل برای انتخابات شورای شهر گفت: ما ستادی را در جبهه پیروان تشکیل داده‌ایم که این ستاد متشکل از بادامچیان، کوهکن، نیک‌فر، رحیمی، بیگلر و بنده است که ریاست ستاد نیز به عهده آقای بادامچیان است و افراد دیگری هم به آن اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به قرائت گزارش مربوط به 400 مدیر نجومی در مجلس تأکید کرد: ستاد اقتصادی و این حقوق نجومی اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را نشانه گرفته و به آن ضربه می‌زند، مگر این مدیران معجزه کردند که باید حقوق نجومی بگیرند. لذا ما معتقدیم این مسئله باید به‌صورت ریشه‌ای برسی شود.

سجادی در ادامه به بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره حرمین اشاره کرد و اظهار داشت: عربستان با اقدامات خود در سوریه و یمن قلب مسلمانان را جریحه‌دار کرده و آن‌ها دچار جهل مرکب هستند و علیه مسلمین حرکت می‌کنند و همواره حرکاتی مذبوحانه علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

سخنگوی جبهه پیروان در پاسخ به سؤال خبرنگاران وسیع بودن طیف اصولگرایان را یکی از دغدغه‌های مهم برشمرد و گفت: ما فکر می‌کنیم جامعه روحانیت می‌تواند محور خوبی باشد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا دعوت کند، وقتی این ساختار شکل بگیرد همه احزاب اسامی خود را ارائه می‌کنند و بر اساس شاخص‌ها اسامی غربال می‌شود.

وی افزود: ستادی که تشکیل داده‌ایم قرار است شاخص‌هایی را تدوین کند که دو ویژگی مهم آن کارآمدی و روی‌آوری است لذا ما از احزاب خواسته‌ایم تا اسامی خود را ارائه دهند تا درنهایت با یک اسم و با یک‌صدا در انتخابات شورای شهر وارد شویم. البته جبهه پیروان برای تهران و 5 کلان‌شهر برنامه دارد.

وی یکی از احزاب فعال جبهه پیروان را حزب موتلفه عنوان کرد و ادامه داد: آن‌ها اگرچه ممکن است کاندیدای معرفی کنند اما درنهایت با جبهه پیروان هماهنگ هستند و اعلام کردند چنانچه اصولگرایان فرد دیگری را بپذیرند آن‌ها نیز از او حمایت خواهند کرد و این همگرایی وجود دارد.

سجادی درباره مطرح‌شدن صالحی به‌عنوان نامزد اصولگرایان خاطرنشان کرد: بنده اسمی از کسی نمی‌برم و موضع جبهه پیروان به نفع یا علیه هیچ کاندیدایی نیست و هنوز در حال بررسی هستیم اما کسانی که ظرفیت کاندیداتوری برای اصولگرایان دارند از 30 نفر بیشترند.

سخنگوی جبهه پیروان دوقطبی شدن جامعه را به ضرر کشور دانست و یادآور شد: بصیرت رهبری بسیار حائز اهمیت بود چراکه اگر آقای احمدی‌نژاد وارد انتخابات می‌شدند یک انتخابات دوقطبی شکل می‌گرفت لذا رهبر انقلاب مسائل را خیرخواهانه مطرح کردند و خوشبختانه احمدی‌نژاد نیز تبعیت خود را اعلام کرد؛ ای‌کاش برخی دیگر نیز همین رویکرد را داشتند و لجبازی نمی‌کردند تا ما شاهد خسارت عجیب فتنه 88 نباشیم.

وی فعالیت سیاسی را حق هر شهروندی عنوان کرد و درعین‌حال گفت: موضوع آقای احمدی‌نژاد بسیار متفاوت بود و او می‌تواند فعالیت‌های خاص خود را داشته باشد.

سجادی درباره تغییر نام اصولگرایی به جریان انقلابی گفت: اصطلاحات وحی منزل نیستند البته اصولگرایی برگرفته از انقلاب اسلامی است اما می‌تواند تغییر کند همان‌طور که اصلاح‌طلبی هم با اسم امید وارد انتخابات شد اما هنوز بحثی برای تغییر این عنوان نداشته‌ایم.

سخنگوی جبهه پیروان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از فعالیت‌های انتخاباتی جامعه مدرسین درباره مواضع جبهه پایداری و اصولگرایان تحول‌خواه گفت: ما در تعریف اصولگرایی تندروی نداریم و آن‌ها نیز بر اساس واقعیات عمل کردند لذا بحث تندروی و کندروی به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست.

ارسال نظر: