مدیر عامل شرکت وابسته به وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

زیرآب زنی شرکت‌های داخلی نزد آمریکایی‌ها!

کدخبر: 2066701

حسینی، بیان داشت که هر شرکت دولتی بخشی را داشته که دارای بازدهی مطلوب و چندانی نیست، بنابراین می توان آن را چابکتر اداره کرد و افزودکه با اینهمه برای چابکتر شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نمی توان کارکنان آن را همینطوری از قطار پیاده کرد.

سید رضا حسینی، مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» گفت که شرکت متبوع او پیش از برجام هم بدون سرو صدا کار خود را انجام داده و برای خرید اقلام خود مناقاصات شفافی برگزار می‌کرده است و افزود:متاسفانه برخی افراد واسطه دلال و شرکتهای حاضر در این مناقصات زیرآب یکدیگر را نزد شرکت‌های خارجی فروشنده می‌زنند.

حسینی توضیح داد که زیر آب شرکت برنده در مناقصات با شیطنت شرکت‌های دیگر نزد فروشندگان خارجی از جمله آمریکا خورده و به آنها لو می‌دهند که یوزر این خریدار از داخل خاک ایران است.

وی از اینکه برخی از افراد درحین انجام این معاملات به مراتب بدتر از خارجی‌ها رفتار می کنند ابرازتاسف شدید کرد و به «نسیم آنلاین» گفت که این عده ازدلالان می کوشند تا از موقعیت ها به نفع خویش استفاده کنند.

حسینی اعلام داشت که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی قرار داشته اما بعید است که در این شرایط اقتصادی کشور کسی برای خرید این شرکت پا پیش بگذارد.

وی تصریح کرد: این شرکت ماهیانه 12 میلیارد تومان در قالب حقوق به کارکنان خود می پردازد و افزود: این شرکت دارای 2500 نیروی انسانی بوده که خریدار آن باید به تعهدات سنگین نیروی انسانی آن هم توجه کند.

به گفته وی، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت درآمد و هزینه‌ای بوده بنابراین در بخش‌های دیگر هم تعهدات و وظایف نانوشته‌ای دارد که پیش از فروش باید انجام پذیرد و تصریح کرد که تعهدات نانوشته آن قابلیت قیمتگذاری ریالی نیست.

رئیس هیات مدیره آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ابرازبی اطلاعی از قیمت 600 میلیارد تومانی برآورد شده برای این شرکت اظهارداشت قیمت این شرکت با املاک آن هنوز به صورت روشنی محاسبه نشده است.

حسینی، بیان داشت که هرشرکت دولتی بخشی را داشته که دارای بازدهی مطلوب وچندانی نیست، بنابراین می توان آن را چابکتر اداره کرد و افزودکه با اینهمه برای چابکتر شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نمی توان کارکنان آن را همینطوری از قطار پیاده کرد.

به گفته وی، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارای 31 اداره درسراسر کشور بوده که درآمد سالیانه آن 200 میلیارد تومان بوده که با پتانسیل موجود این رقم در سال های آتی به مراتب بالاتر خواهد رفت. مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت که درحین واگذاری نباید این شرکت همچون یک شرکت ورشکسته واگذار شود.

ارسال نظر: