بوئینگ: امسال هواپیمایی به ایران تحویل داده نمی‌شود

کدخبر: 2066829

مدیر اجرایی شرکت هواپیما سازی بویینگ اعلام کرد اجرای قرارداد فروش بیش از ۱۰۰ هواپیمای مسافربری به ایران، پیشرفت‌هایی داشته، اما در سال جاری میلادی هواپیمایی به ایران تحویل داده نمی شود.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیر اجرایی شرکت هواپیما سازی بویینگ اعلام کرد این شرکت در راستای اجرای قرارداد فروش بیش از ۱۰۰ هواپیمای مسافربری به ایران، به پیشرفت‌هایی دست یافته است، اما در سال جاری میلادی هواپیمایی به ایران تحویل داده نمی شود .

دنیس مویلنبورگ در حاشیه کنفرانسی درباره تکنولوژی‌های آینده در شیکاگو به خبرنگاران گفته است،این قرار داد طی سال جاری میلادی (۲۰۱۶) که دو ماه از آن باقی مانده است، اجرا نخواهد شد، بلکه این قرارداد طی دو یا سه سال آینده تکمیل خواهد شد .

وی افزود: این قراردادفرصت مهمی برای شرکت بوئینگ است وخیلی خوشحالم این قرارداد به طور مداوم در حال پیشرفت است .

مدیر عامل بوئینگ در ادامه در خصوص روند این قرار داد تصریح کرد: در مراحل نهایی کردن ساختار توافق با مشتریانمان در ایران هستیم و البته همزمان درحال رایزنی با مقام‌های دولت أمریکا برای اخذ مجوزهای لازم هستیم .

ماه گذشته مقام‌های دو شرکت‌ هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ اعلام کردند که دولت امریکا مجوزهای لازم برای فروش هواپیما به ایران را صادر کرده است .

طبق این گزارش،شرکت ایرباس در فاز نخست ۱۷ فروند هواپیما به ایران می‌فروشد . ایران قراردادی برای خرید ۱۱۸ هوایپما از ایرباس به قیمیت تقریبی ۲۷ میلیارد دلار امضا کرده است .

ارسال نظر: