فرمانده ناجا مطرح کرد:

۷۲ درصد پرونده‌ها در کلانتری به صلح و سازش می‌انجامد

کدخبر: 2066863

سردار اشتری گفت: از میان ۲۱۵ هزار پرونده‌ای که به این دوایر ارجاع شده است ۷۲ درصد منتج به صلح و سازش شده است و این آمار بسیار دلگرم کننده و قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری صبح امروز در دیدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: از تعامل و همکاری‌ای که ائمه جماعات با کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها دارند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به شعار امسال هفته ناجا با عنوان «همه با هم برای امنیت و آرامش» گفت: آرامش و امنیت نعمت بزرگی است که مردم کشور ما از آن بهره مند هستند. اگر امنیت نباشد دانش و توسعه و اقتصاد بالندگی پیدا نمی کند و ما این امنیت را مدیون شهدا و هدایتهای حکیمانه مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و تعامل و هماهنگی بین سپاه و ارتش و بسیج و البته مدیون مردم هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی با توجه به گستردگی ماموریت‌هایش بیشترین خدمات رسانی را به مردم دارد و در 6 ماهه گذشته ما بیش از 13 میلیون خدمت رسانی به مردم داشته ایم که این جدا از فعالیت های کلانتری ها و راهور است.

اشتری گفت: بیش از ۱۴ میلیون تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برقرار شده است که ثبت شده و به پیگیری رسیده است. درست است که پیگیری ها با تاخیر است اما همه به سرانجام رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه خدمات رسانی به مردم باید اخلاق مدارانه باشد، گفت: نقش ائمه جمعه در جامعه ما بسیار تاثیرگذار است. در جامعه سنتی گذشته، فامیل با ریش سفیدی اداره می شد و امام جماعت ها و روحانیون بهترین محل رجوع بودند. حالا رویه جامعه تغییر کرده است. فضای مجازی ضمن اینکه فضایی برای محققین ما فراهم کرده است بستری است برای برخی چالش ها و نتایجش نگران کننده است. در برخی موارد به کلانتری ها مراجعه می شود قبل از اینکه به مراجع قضایی اعلام شود و این نگران کننده است در نتیجه باید سبک زندگی را به سبک زندگی اسلامی برگردانیم.

وی گفت: دفاتر مددکاری و مشاوره ای که در ۷۰۰ کلانتری دایر است با رجوع افرادی روبه رو هستند که اختلاف بین خانواده ها و اختلافات همسایگان را برطرف می کنند. از میان ۲۱۵ هزار پرونده ای که به این دوایر ارجاع شده است ۷۲ درصد منتج به صلح و سازش شده است و این آمار بسیار دلگرم کننده و قابل تحسین است.

وی اعتیاد را بزرگترین بلای جامعه ایران برشمرد و گفت: نقش روحانیون مساجد در کاهش تقاضا مهم است و باید با فعالیت هایی که در مساجد انجام میشود جلوی شبیخون های فرهنگی را گرفت.

وی به ارائه گزارشات ارسالی از برخی از شهرستان ها اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می دهد که در برخی از شهرستان ها میزان و آمار جرایم کم است با ریشه یابی علت این کاهش آمار متوجه شدیم که این مراکز، ائمه جماعات قوی دارند و مردم آن منطقه متدین تر هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبری به بحث کلانتری ها توجه ویژه داشتند و آن را به عنوان پیشانی کار در نیروی انتظامی برشمردند و گفتند باید کلانتری ها تقویت شوند، از این رو بر آن شدیم که کلانتری ها را تقویت کنیم. امروز کلانتری های ما محل رجوع مردم شده است و نشان می دهد که مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارند.

ارسال نظر: