با وجود مخالفت رژیم "آل خلیفه":

برپایی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) در بحرین

کدخبر: 2066925

به رغم محاصره شدید منطقه "الدراز" برای ۹۰ روز توسط نیروهای آل خلیفه و جمع‌آوری نمادهای عاشورا، هزاران بحرینی ضمن برافراشتن پرچم‌های عزای حسینی در این منطقه، مراسم عزاداری سالار شهیدان را برگزار کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هزاران تن از مردم بحرین به شکلی گسترده در مراسم برافراشتن پرچم‌های عزاداری عاشورا در میدان "الفداء" و در مقابل منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شعیان این کشور در منطقه الدراز شرکت کردند.

بحرینی‌ها با وجود محدویت‌های شدیدی که از سوی مسئولان آل خلیفه اعمال می‌شود و محاصره منطقه الدراز و سخت‌گیری‌ها در ورودی‌های منطقه که از حدود بیش از سه ماه قبل تحت محاصره است، مراسم عزاداری امام حسین (ع) را با حضور گسترده برپا کردند.

خیابان‌های محله "الحیدریه" پس از مراسم عزاداری شاهد حضور دسته‌ها و برافراشته شدن پرچم‌ها در میدان الفداء بود.

مسئولان آل خلیفه در مناطق المقشع، جدالحاج، کرانه، صدد، شهرکان، کرزکان، المصلی، سار، ستره و شهر حمدالدوار الرابع با هیات‌های عزاداری برخورد کردند.

مسئولان بحرینی همچنین در منطقه "صدد" چهار شهروند را به دلیل نصب پرچم‌های عزاداری در منطقه بازداشت کردند و به شیخ عبدالله الدیهی، سخنران هیات "آل شهاب" اجازه ورود به منطقه الدراز را ندادند.

به این ترتیب تعداد سخنرانانی که از سوی رژیم آل خلیفه اجازه ورود به الدراز به آنها داده نشد به پنج تن ظرف ۲۴ ساعت گذشته رسید.

مسئولان امنیتی رژیم آل خلیفه طی سه روز گذشته با بر هم زدن هیات‌های عزاداری و پایین آوردن پرچم‌ها در ۲۲ منطقه مانع از احیای مراسم عزاداری حسینی شدند.

آنان در توجیه این اقدامات خود گفتند: طبق دستورات از سوی مقامات عالی کشور سخنرانان از ورود به منطقه الدراز منع شده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: