سخنگوی وزارت ارشاد:

کنسرت موسیقی در قم و مشهد برگزار نخواهد شد/ حاضریم برای توضیحات نزد علما برویم

کدخبر: 2066941

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست این دولت نیز همانند دولت‌های گذشته بر مبنای عدم برگزاری کنسرت موسیقی در دو شهر قم و مشهد بوده و این سیاست تداوم خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، فارس نوشت: حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرامون برگزاری کنسرت موسیقی در دو شهر قم و مشهد اظهار داشت: سیاست کنونی وزارت ارشاد درباره این دو شهر از اول هم اینگونه بوده و تاکنون کنسرتی در این دو شهر برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های گذشته هم کنسرتی در این دو شهر برگزار نکرده‌اند، افزود: دولت یازدهم نیز مجوز برگزاری هیچ کنسرتی را در این دو شهر صادر نکرده است. هرچند شایعه صدور مجوز در شهر مشهد و پس از آن لغو کنسرت، منتشر شد، اما این موضوع تکذیب می‌شود، چرا که تاکنون مجوزی برای برگزاری کنسرت در این دو شهر صادر نشده است.

نوش آبادی در ادامه با اشاره به اتفاق رخ داده در شهر قم توضیح داد: این اتفاقات در حاشیه برگزاری مراسم بوده و اصل برنامه هم بدون حاشیه برگزار شده است، اما رفتار حضار و شرکت کنندگان در مراسم قم خلاف شئونات اسلامی بود و این امر زمینه ساز انتقاد و اعتراضات شد، در صورتی که محتوای برنامه طبق ضوابط قانونی و شرعی بود.

وی در ادامه ضمن پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان وزارت ارشاد و شخص وزیر قصد عزیمت به قم و توضیح به مراجع را دارند، گفت: ما آمادگی داریم هر زمان علما و مراجع گرانقدر دستور فرمایند از نزدیک مسایل را توضیح دهیم و اتفاقات را تشریح کنیم. این آمادگی از جانب شخص وزیر ارشاد و بنده به عنوان سخنگوی این وزارتخانه وجود دارد تا برای ادای برخی توضیحات به قم برویم و خدمت مراجع بزرگ تقلید برسیم.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: در پایان تاکید می‌کنم که سیاست این دولت نیز همانند دولت‌های گذشته بر مبنای عدم برگزاری کنسرت موسیقی در این دوشهر بوده و این سیاست تداوم خواهد داشت. شهر مقدس قُم نیز به عنوان پایگاه ترویج دین و انقلاب محسوب می‌شود و در هیچ زمانی کُنسرت موسیقی در آن برگزار نشده و نخواهد شد.

ارسال نظر: