«نسیم آنلاین» بررسی کرد:

حمایت عجیب "همراه اول" از واردات گوشی‌های چینی!/ اپراتوری که ضد اقتصاد مقاومتی عمل کرد

کدخبر: 2066970

شرکت همراه اول پس از عرضه و فروش ۴ مدل گوشی چینی!!!اخیرا در مراسم جشنی با حضور مدیر عامل این شرکت، از یک گوشی جدید چینی رونمایی کرده است که قصد دارد در آینده نزدیک نسبت به فروش آن از طریق سایت خود اقدام کند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین » - 1. "فروش و مصرف کالاى خارجى باید در جامعه به‌عنوان یک ضدّ ارزش شناخته بشود. " این جمله ای کلیدی از مقام معظم رهبری است که تا کنون آنطور که شایسته و بایسته آن است مورد توجه قرار نگرفته است. دلیل اهمیت این موضوع اینست که هم اکنون مشکل اصلی واحدهای تولیدی کشور بازار فروش است که یکی از دلایل عمده آن فرهنگ مصرف و فروش کالای خارجی است.

2. شرکت همراه اول پس از عرضه و فروش 4 مدل گوشی چینی اخیرا در مراسم جشنی با حضور مدیر عامل این شرکت، از یک گوشی جدید چینی رونمایی کرده است که قصد دارد در آینده نزدیک نسبت به فروش آن از طریق سایت خود اقدام کند. عجیب اینکه مدیر عامل همراه اول دراین مراسم، واردات این گوشی‌ها را موجب افزایش درآمد دولت از گمرک و در نتیجه کمک به اقتصاد کشور دانسته است! واقعا از اظهارات برخی مدیران کشور از اقتصاد مقاومتی باید تاسف خورد که برای فروش کالای خارجی مراسم جشن می گیرند.

3. این در حالی است که کشورمان چند سالی است که با ورود به عرصه تولید گوشی های هوشمند، موفقیتهای زیادی به دست آورده و مدلهای جدید ایرانی گوشی های هوشمند (مثل مدل ماد شرکت جی ال ایکس) کیفیت کاملا رقابتی با نمونه های خارجی دارند. شرکت ایرانی تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه نشان داده است حتی بدون حمایت هم پیشرفت قابل قبولی داشته است و در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکننده های بُردهای الکترونیکی است. البته معلوم نیست فروش گوشی تلفن همراه چه ارتباطی با یک اپراتور مخابراتی دارد. اما به هر حال چرا همراه اول از توان داخلی برای عرضه گوشی های هوشمند در سایت خود استفاده نمی کند؟

4. اما چرا برخی نسبت به جشن فروش کالای خارجی حساسیت ندارند؟ متاسفانه طی سالی گذشته، مصرف کالای خارجی به یک ارزش در جامعه ما تبدیل شده است. امام حسین علیه السلام زمانی قیام کرد که منکرها به ارزش تبدیل شده بودند، آیا مناسب نیست به تأسی از این امام مظلوم در مقابل منکرهایی که به ارزش تبدیل شده اند بایستیم؟

5. اقتصاد مقاومتی نیاز به غیرت ملی برای فرهنگ سازی دارد. تا وقتی مصرف و فروش کالای داخلی به یک افتخار تبدیل نشود و تا وقتی که جامعه، فروش و مصرف کالای خارجی را ضد ارزش تلقی نکند، تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نیست؛ بنابراین نیروهای ارزشی باید در این زمینه پیش قدم شوند و تا این خط غلط فکری و فرهنگی شکسته شود .

اکبر ابدالی محمدی- عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی

ارسال نظر: