افزایش سرمایه‌گذاری چین در بندر "گوادر" پاکستان

کدخبر: 2066979

سفارت چین در پاکستان اعلام کرد سرمایه‌گذاری این کشور در کریدور مشترک اقتصادی به ویژه بندر "گوادر" افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سفارت چین در پاکستان اعلام کرد سرمایه‌گذاری در کریدور مشترک اقتصادی به ویژه بندر گوادر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش دیلی اکسپرس، طبق بیانیه سفارت چین ایالت بلوچستان و خیبرپختونخواه به یک اندازه از کریدور اقتصادی سهم می‌برند و تصور اینکه بیشتر این پروژه در بلوچستان اجرا می‌شود اشتباه است.

بر اساس این گزارش چین با افزایش سرمایه‌گذاری در پاکستان 16 پروژه در بلوچستان، 13 پروژه در ایالت پنجاب، 16پروژه در ایالت سند و 8 پروژه در ایالت خیبرپختونخواه را در دست اجرا دارد.

بیشتر پروژه‌های چین در پاکستان قرار است تا پایان سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسد این در حالی است که پروژه بندر گوادر اولویت بیشتری خواهد داشت.

ممنون حسین روز گذشته با حضور در یک سمینار مدیریت در اسلام آباد اعلام کرد: ایالت بلوچستان پاکستان بیشترین بهره را از طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان خواهد برد و بندر گوادر از مهم ترین بخش های این طرح بزرگ اقتصادی مشترک میان چین و پاکستان می‌باشد. وی افزود: پروژه‌های اقتصادی ملی پاکستان با کمک چین رضایت‌بخش و قابل قبول درحال پیشرفت است. بندر گوادر واقع در جنوب غربی ایالت بلوچستان، در نزدیکی مرز ایران قرار گرفته است و طرح توسعه این بندر توسط چینی‌ها، همزمان با توسعه بندر چابهار ایران درحال انجام است.

پاکستان اعلام کرده که گوادر و بندر چابهار مکمل یکدیگر هستند و هیچ فعالیت رقابتی و منفی در این زمینه وجود ندارد.

قرار است پاکستان با استفاده از خطوط ریلی بندر گوادر را به چابهار وصل کند.

با توجه به آب‌های عمیق بندر گوادر این بندر ظرفیت پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ باری را دارد و قرار است در آینده‌ای نزدیک به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود.

ارسال نظر: