«نسیم آنلاین» جزئیات جدیدی از انتشار تصویر سرکرده منافقین در دانشگاه شریف را منتشر کرد

اکبر ترکان عضو هیأت اجرایی انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف

کدخبر: 2066993

در حالی ریاست دانشگاه شریف مدعی عدم وجود هرگونه ارتباطی بین انجمن "فارغ التحصیلان دانشگاه شریف" با مسئولان دانشگاه است، که طبق اساسنامه انجمن، رئیس دانشگاه رئیس هیئت امنای انجمن و مشاور رئیس‌جمهور هم عضو هیئت اجرایی آن است.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »: صبح امروز رسانه‌ها خبری منتشر کردند که ویژه‌نامه هفتمین جشن سالیانه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف را در صدر اخبار قرار داد.

عکس‌هایی که از ویژه‌نامه انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف منتشر شده نشان می‌دهد این انجمن در اقدامی عجیب مشخصات مریم رجوی (قجر عضدانلو) سرکرده گروهک تروریستی منافقین را که دستش به خون بیش از 14 هزار نفر از مردم ایران آلوده است در بخش فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته متالورژی منتشر کرده‌.

بعد از انتشار این خبر بود که مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف در اولین واکنش طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنوز جزئیات انتشار تصویر یکی از اعضاء سازمان منافقین در کتابچه فارغ التحصیلان را نمی‌دانیم اعلام کرد: اگر انتشار تصویر مریم رجوی تعمدی باشد، قطعا با عوامل برخورد خواهد شد.

اندکی بعد فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اعلام خبر تعطیلی دفتر انجمن فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اعلام کرد: به محض اینکه متوجه این موضوع شدیم ورود انجمن فارغ التحصیلان به دانشگاه شریف را ممنوع کردیم.

فتوحی همچنین با تاکید براینکه انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه زیرنظر مسئولان دانشگاه نیست گفت: این موضوع (انتشار عکس مریم رجوی) به زودی با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ( اینجا را ببینید )

انتشار عکس مریم رجوی در دانشگاه شریف البته همزمان اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم در پی‌داشت و 33 نماینده مجلس در تذکر کتبی به وزیر علوم خواستار پاسخگویی وی در مورد چاپ تصویر سرکرده منافقین در ویژه نامه فارغ التحصیلان دانشگاه شریف شدند.

ساعتی بعد اما با فشار رسانه ای و اعتراض نمایندگان مجلس خبر رسید که همزمان با تعلیق انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف، مرکز چاپ کننده ویژه‌نامه این انجمن که وابسته به دانشگاه بوده و اقدام به چاپ عکس سرکرده منافقین کرده پلمب شد‎ه است.

دانشگاه شریف بعد از این اقدامات طی بیانیه اعلام کرد: ریاست دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این اقدام نابخردانه، دستور تعلیق فعالیتهای انجمن فارغ التحصیلان در داخل دانشگاه را صادر نموده و کلیه نسخه‌های موجود کتاب مذکور جمع‌آوری شده است همچنین مدیریت این دانشگاه اعلام می دارد، این انجمن ارتباط سازمانی و تشکیلاتی با دانشگاه صنعتی شریف نداشته و پیگیری‌های لازم جهت برخورد قانونی با خاطیان از طریق مراجع ذی‌ربط در حال انجام می‌باشد.

در این میان هرچند بیانیه دانشگاه شریف و اظهارات رئیس این دانشگاه تاکید دارد انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه ارتباطی با این دانشگاه ندارند اما مواد مندرج در اساسنامه این انجمن و آنچه در خصوص این انجمن بر روی سایت دانشگاه شریف قرار دارد مغایر این ادعاست.

مراجعه به سایت دانشگاه شریف نشان می دهد که لینک پایگاه این انجمن بر روی پایگاه رسمی دانشگاه شریف وجود دارد و از بخش های اصلی سایت این دانشگاه است. ( اینجا را ببینید )

علاوه بر این که سایت دانشگاه شریف به صورت رسمی انجمن فارغ التحصیلان این دانشگاه را معرفی می کند، اساسنامه اساسنامه انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف نیز اذعان دارد ریاست هیات امنای این انجمن برعهده رئیس دانشگاه صنعتی شریف (فتوحی) است. ( اینجا را ببینید )

و "انجام کلیه امور مربوط به انجمن" به همراه "نظارت بر مجموع فعالیت‌ها که بنام انجمن انجام می‌شود از جمله برگزاری سمینارها، میزگردها و جلسات سخنرانی" توسط هیات اجرای این انجمن صورت می‌گیرد و این هیات اجرای زیر نظر هیات امنای انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که ریاست آن به عهده رئیس دانشگاه است فعالیت می‌کند.

بررسی‌ها بیشتر نشان می‌دهد نه تنها رئیس دانشگاه شریف، رئیس هیات امنای انجمن فارغ التحصیلان این دانشگاه است بلکه براساس اطلاعاتی که بر روی پایگاه اطلاع رسانی این انجمن وجود دارد یکی از اعضای هیات اجرائی انجمن فارغ التحصیلان که وظیفه نظارت بر مجموع فعالیت‌های این انجمن را دارد، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و همچنین از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است. ( اینجا را ببینید )

ترکان که به نظر می‌رسد علاوه بر مسئولیت نظارت بر مجموع فعالیت‌های انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف از نقش مهمی در این انجمن برخوردار است تاکنون پاسخگوی تماس‌های خبرنگار «نسیم آنلاین» نبوده.

همچنین در این انجمن افراد دیگری مانند علینقی مشایخی اقتصاددان نزدیک به دولت یازدهم حضور دارند.

ارسال نظر: