در نشست "مجلس دوما":

پوتین خواستار افزایش هزینه‌های نظامی روسیه شد

کدخبر: 2067073

رئیس جمهور روسیه در سخنانی در نشست مجلس دوما خواستار رونق بخش دفاعی این کشور شد تا این کشور همچنان قدرتمند باقی بماند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مراسم آغاز بکار مجلس جدید دومای روسیه، تاکید کرد: ما باید قابلیت های امنیتی و دفاعی خود را تقویت کنیم تا موضع خود را در عرصه بین المللی مستحکم کنیم.

حزب حاکم روسیه در انتخابات ماه گذشته مجلس دوما توانست به پیروزی دست یابد. تاکید مجدد پوتین بر لزوم افزایش هزینه های نظامی و تقویت ساختارهای دفاعی و امنیتی، در شرایطی است که تنش بین روسیه و غرب به شدت افزایش یافته و سطح روابط دو طرف به پایین ترین حد پس از جنگ جهانی دوم رسیده است.

پیروزی حزب حاکم در انتخابات ماه گذشته، مسیر لازم برای انتخاب پوتین در انتخابات ریاست جمهوری 2018 را هموار کرده است.

روسیه هم اکنون با طولانی ترین بحران اقتصادی در دوره 16 ساله حکومت پوتین روبرو شده است. بحران در شرق اوکراین و جنگ سوریه موجب تشدید تنش ها بین مسکو و غرب شده است.

پوتین افزود: ما باید متحد باشیم، تلاش های خود را هماهنگ کنیم تا روسیه را همچنان قدرتمند نگه داریم.کشورهای غربی به بهانه دخالت روسیه در تحولات اوکراین، تحریمهای زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

این در شرایطی است که وزارت دفاع روسیه خواستار کاهش 6 درصدی هزینه های نظامی این کشور طی دو سال آینده شده است.پوتین بر این مساله تاکید کرده است که هزینه های نظامی باید مطابق با برنامه های اولیه باشد و با این درخواست مخالفت کرده است.

ارسال نظر: