استقبال مسکو از طرح سازمان ملل برای خروج جبهه النصره از شرق حلب

کدخبر: 2067188

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو از طرح نماینده سازمان ملل برای خروج جبهه النصره از شرق حلب حمایت می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، مسکو از طرح «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه برای عقب‌نشینی جبهه النصره از شرق حلب حمایت می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی گفت: «این اقدام در زمان مناسبی صورت می‌گیرد. ما منتظریم شاهد باشیم که این طرح نماینده سازمان ملل با واکنش های مثبت روبرو شده و طرح‌ها و پیشنهاداتش اجرایی شود.»

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «هدف اصلی دی‌میستورا احیای گفت‌وگوهای صلح سوریه تحت پرچم سازمان ملل است».

بنا بر این گزارش، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز پنج‌شنبه پیشنهاد داده بود که گفت‌وگوهایی درباره عقب‌نشینی شبه نظامیان جبهه النصره از شرق حلب آغاز شود. وی معتقد است این امر می‌تواند به توقف درگیری‌ها در این بخش از حلب کمک کند و غیرنظامیان در این منطقه به کمک‌های انسانی دسترسی پیدا می‌کنند.

به گفته نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، در حال حاضر حدود 900 شبه نظامی مسلح جبهه النصره در شرق حلب فعالیت می‌کنند.

بوگدانوف تأکید کرد که تماس‌ها با آمریکا درباره سوریه نیز همچنان ادامه دارد و هیچ کس توافق آمریکا و روسیه را لغو نکرده و از آن عقب‌نشینی نکرده است.

وی تأکید کرد: «تماس‌ها با واشنگتن به صورت دائمی ادامه دارد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با همتای آمریکایی خود درباره سوریه تقریبا هر روز به صورت تلفنی گفت‌وگو می‌کند».

ارسال نظر: